استفاده از بسته بندی خلاقانه چگونه باعث رشد هویت برندتان می شود؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، بیایید فرض کنیم محصولی را با هزار زحمت و دردسر تولید نموده اید و روانه بازار نموده اید. حالا محصول شما در قفسه فروشگاه ها در کنار سایر محصولات رقیب قرار گرفته است. چگونه می توانید خریدار را تشویق کنید از میان سایر برندهای موجود، محصول شما را خریداری کند؟

استفاده از بسته بندی خلاقانه چگونه باعث رشد هویت برندتان می شود؟

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

در بیشتر مواقع این کار به کمک بسته بندی انجام می شود.

در میان 4 آمیخته بازاریابی محصول، قیمت، توزیع و ترفیع برخی از متخصصان بسته بندی را 5 امین پی (packaging) این آمیخته می دانند و برایش اهمیت بسیار زیادی قائل اند. به همین خاطر توسعه یک استراتژی مناسب برای بسته بندی محصولات، یکی از مهم ترین سرمایه گذاری هایی است که در حوزه بازاریابی می توان انجام داد. طراحی کلی محصول و ظاهر آن نقش مهمی در درک آن توسط مخاطب ایفا می کند و داشتن یک طراحی مناسب می تواند مخاطب را در کنار محصول تان میخکوب کند و به انتخاب آن منجر شود.

اگر از بسته بندی فعلی محصولات تان خسته شده اید یا می خواهید یک سری کار الهام بخش انجام دهید توصیه می کنیم در این مقاله همراه ما باشید.

چگونه هویت برندتان را به کمک طراحی های خلاقانه بسته بندی، ارتقا ببخشید؟

در داخل و خارج محصول، ثبات را رعایت کنید

شرکت Agraria San Francisco به خاطر محصولات لوکس مخصوص بدن و حمام شناخته شده و معروف است. این محصولات توسط خرده فروشان سراسر ایالت متحده آمریکا به فروش می رسند. بسته بندی خلاقانه که این شرکت برای محصولات خود انتخاب کرده بسیار منحصر به فرد است.

محصولات مخصوص حمام به صورت جداگانه در کاغذهای طرح دار پیچیده می شوند و بسته بندی های هدیه در جعبه های قابل جمع آوری ارائه می شوند که بسیار زیبا هستند و دلتان نمی آید آن ها را دور بریزید.

حس شخصی بودن را به بسته بندی هایتان اضافه کنید

اگر کارمند خوش خطی در دفترتان دارید می توانید از او خواهش کنید یک سری دست نوشته تشکر بنویسد. آن را در پاکت های سفارشی سازی شده قرار دهید و به دست مشتری برسانید. مشتری هرگز دوست ندارد با او مثل یک ابزار و عدد رفتار کنید. به همین خاطر انجام چنین حرکاتی باعث می شود حس قدردانی به او دست بدهد و مطمئن شود شما او را دوست دارید.

با طراحان با استعداد همکاری کنید

بستنی شرکت جنی به خاطر بسته بندی روشنی که به راحتی قابل تشخیص است شناخته می شود اما همکاری اخیر این شرکت با یکی از طراحان لس انجلسی به نام کلیر ویور (بنیانگذار برند فروش اکسسوری Claire V) باعث شد یکی از بهترین و مطلوب ترین طرح ها برای این شرکت رقم بخورد. تیم کلیر یک طرح دستی شاد برای طعم شیربادام جدید جنی ایجاد کردند که حالا در فروشگاه های مختلفی عرضه می شود.

خلاقانه فکر کنید

بنیانگذاران شرکت Skeem Design خط تولید شمع ، بطری ها و عطرهای خود را با هدف ایجاد محصولات طراحی محور و حرفه ای و حذف بسته بندی های اضافی آغاز کردند.

خیلی ها عاشق عطر و ادکلن غلطان این شرکت شدند که هر کدام از آن ها با لوله چوبی زیبایی بسته بندی شده بودند و این طرح زیبا با یک ربان و دکمه تکمیل شده بود.

افراد را به اشتراک گذاری تشویق کنید

چه بخواهید رسانه های اجتماعی تان را به طور مستقیم بر روی چاپ جعبه قرار دهید یا داخل هر کدام از بسته بندی هایتان بگذارید، نکته مهمی را نباید فراموش کنید و آن هم قرار دادن یک مشوق ترغیب نماینده برای مشتریان است تا خریدشان را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال شما می توانید بهشان قول تخفیف در خریدهای آینده را بدهید یا در عوض هر پستی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود مبلغی را به خیریه ها اختصاص دهید.

شوخ طبعی را هم به بسته بندی هایتان اضافه کنید

اگر شرکت تازه کار تولیدنماینده نوشیدنی در رومانی باشید چگونه می توانید خودتان را در کشوری همچون آمریکا نشان دهید و متمایز کنید؟ استراتژی شرکت Hop Hooligan توسعه بسته بندی کارتونی سرگرم نماینده ای بود که معمولاً نمی شد آن را با نوشیدنی های قبلی مرتبط کرد. بسته بندی روشن و عجیب غریب یک روش عالی برای متمایز کردن محصولات موجود در هر قفسه هست.

به کمک برچسب های سفارشی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید

همه کسب و کارها بودجه لازم برای تهیه و چاپ بسته بندی اختصاصی شده را ندارند به خصوص اگر مدل کسب وکارشان بر اساس قیمت گذاری حداقلی باشد. در عوض بیشتر شرکت ها تلاش می نمایند جعبه های معمولی را خریداری نمایند و آن ها را به کمک برچسب ها و نوارهای مختلف سفارشی سازی نمایند. هر دوی این روش ها معمولاً ارزان هستند و به بسته بندی هایتان اجازه می دهند خودشان را در میان سایر بسته بندی ها متمایز نمایند.

متفاوت فکر کنید

وقتی Boxed Water برای اولین بار محصولات خود را به بازار عرضه کرد یک شعار درشت جسورانه و یک بسته بندی خوب و نوآورانه برای محصولاتش انتخاب کرد(شعار شرکت این بود باکسد واتر بهتر است). این شرکت تلاش کرد در بازار شلوغ و پر رقابت، خود را با مفهومی که به نظر واضح می رسید متمایز کند. تجدیدنظر درباره بسته بندی های پلاستیکی بی فایده.

همانطور که رشد این شرکت نشان می دهد گاهی از اوقات حس مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها زمانی که صحبت از تصمیم گیری خریدار به میان می آید می تواند بر قیمت بچربد.

از بیانیه ماموریت تان بهره ببرید

وجود بیانیه ماموریت قوی نشان می دهد چه چیزی شرکت را از رقبایش متمایز می سازد و باید برای هر چیزی از خدمات رسانی به مشتریان گرفته تا اهداف بلندمدت را در بر داشته باشد. چاپ کردن بیانیه ماموریت بر روی بسته بندی بینش خوبی درباره ارزش های شرکت به مشتری می دهد و به آن ها کمک می کند ارتبط عمیق تری با برندتان داشته باشند.

با هدایای تبلیغاتی غیر منتظره مشتریان تان را شگفت زده کنید

زمانی که صحبت از خدمات رسانی به مشتریان به میان می آید یکی از روش های خوب، خدمات رسانی و راضی کردن مشتریان بیشتر از آن چیزی است که انتظار دارند. قرار دادن یک هدیه کوچک همچون کارت پستال یا پوستر به همراه سفارش مشتری، می تواند روشی ارزان برای راضی کرد مشتری و ایجاد فرصت های برندینگ بیشتر باشد.

ادونت کلندر سفارشی ایجاد کنید

زمانی که مت هورنانگ به عنوان طراح با شرکت تبلیغاتی R/West برای طراحی ادونت کلندر سالانه Bonne Maman قراردار همکاری بست، یک جعبه زیبا و دل انگیز با طراحی دستی ایجاد کرد. ادونت کلندر با طراحی زیبا چه با نمونه محصول، شکلات یا سایر مواد کوچک پر شده باشد می تواند در تعطیلات مختلف محصولات شما را در چشم مخاطب متمایز کند.

اصلاً محصول را بدون جعبه ارائه کنید

این روزها شرکت های زیادی هستند که تلاش می نمایند بسته بندی های سنتی را به خاطر مسائل زیست محیطی کنار بگذارند و از مواردی استفاده نمایند که آسیبی به محیط زیست نمی زند.

اگر محصولات شما به جای اینکه با کشتی یا سایر موارد به شهرها و کشورهای دیگر حمل شود در قفسه خرده فروش ها به فروش می رسد یک برچسب یا استیکر سفارشی می تواند اطلاعات مورد نیاز همچون نام شرکت، نام محصول و توضیحات مختصری از محصول را ارائه کند. با اینکار نه تنها جلوی تولید ضایعات را می گیرید بلکه در هزینه هایتان نیز ضرفه جویی می کنید.

از قوطی های فلزی قابل استفاده، بهره ببرید

Leckerlee یکی از شرکت های آمریکایی است که در lebkuchen متخصص است. lebkuchen یک نان زنجبیلی آلمانی است. این شرکت محصولات خوشمزه اش را در قوطی های عالی بسته بندی می کند که به اندازه محتوای داخلش، جذاب هستند. اگر جزو افرادی هستید که محصولات غذایی و بهداشتی را به خاطر ظروفش می خرید بهتان قول می دهم که قوطی های قابل استفاده تاکتیک بازاریابی بسیار ترغیب نماینده ای هستند.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27808

به "استفاده از بسته بندی خلاقانه چگونه باعث رشد هویت برندتان می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از بسته بندی خلاقانه چگونه باعث رشد هویت برندتان می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید