بررسی تعامل میان ویروس و سلول با کمک ابزارهای ریزسیال

به گزارش مجله سلو بلاگ، پژوهشگران دانشگاه فناوری میشیگان در بررسی جدیدی که به سرپرستی ساناز حبیبی، دانشمند ایرانی این دانشگاه اجرا شده است، توانستند به بررسی تعامل میان ویروس و سلول بپردازند.

بررسی تعامل میان ویروس و سلول با کمک ابزارهای ریزسیال

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس دیلی، مهندسان و متخصصان ویروس شناسی، روش جدیدی برای تماشای عفونت ویروسی در زمان واقعی ابداع کرده اند.

پژوهشگران دانشگاه فناوری میشیگان (MTU) در این پروژه که با سرپرستی ساناز حبیبی (Sanaz Habibi)، دانشمند ایرانی این دانشگاه اجرا شده است، از ریزسیالات استفاده کرده اند و توانسته اند ویروس ها را با استفاده از میدان های مغناطیسی، در یک ابزار ریزسیال کنترل کنند. آنها با کمک این روش، به بررسی تغییرات غشای سلول پرداخته اند تا ایده واضح تری برای بررسی آنتی ویروس ها و متوقف کردن شیوع عفونت ویروسی در اختیار پژوهشگران دیگر ارائه دهند. شاید این روش در آینده برای بررسی تعامل کروناویروس و سلول های انسان نیز کارآمد باشد.

آدرین مینریک (Adrienne Minerick)، استاد مهندسی شیمی دانشگاه فناوری میشیگان و از پژوهشگران این پروژه گفت: مشکل روش های قدیمی که برای بررسی ویروس ها به کار می فرایند، این است که ارزیابی را به صورت غیر مستقیم انجام می دهند. تمرکز روش ما بر آن چیزی است که میان غشای سلول و سطح ویروس رخ می دهد. ما با کمک این روش توانستیم ورود ویروس به سلول را با وضوح بیشتری ببینیم.

تماشای چرخه عفونت ویروسی و بررسی مراحل آن، تاثیر زیادی بر ارائه داروهای ضد ویروسی جدید و درک بهتر شیوع ویروس دارد.

حبیبی گفت: ما با استفاده از ابزارهای ریزسیال، تعامل میان ویروس و سلول را بررسی کردیم و نشان دادیم که می توان این تعامل را در میدان مغناطیسی تماشا کرد.

سلول ها در ابزار ریزسیال، به حرکت در اطراف می پردازند و الگوهای مجزایی را شکل می دهند.

عفونت های ویروسی در حال حاضر در مرکز توجه هستند اما همه ویروس ها به یکدیگر شباهت ندارند. شاید روزی ابزارهای ریزسیال بتوانند به آزمایش سریع بیماری های ویروسی مانند کووید-19 کمک کنند.

حبیبی ادامه داد: ما با کمک این سیستم توانستیم تعامل میان ویروس و غشای سلول را بررسی کنیم. هنگامی که با چنین ذرات و ارگانیسم های کوچکی کار می کنید، می توانید به تماشای فرایندی بپردازید که در زمان واقعی رخ می دهد.

این پژوهش، در مجله Langmuir به چاپ رسیده است.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 24499

به "بررسی تعامل میان ویروس و سلول با کمک ابزارهای ریزسیال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی تعامل میان ویروس و سلول با کمک ابزارهای ریزسیال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید