تشکر حسینی برای تهیه 1171 تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران (پانا)- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ملاقات با زینی وند رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ضمن تقدیر از اهتمام این مرکز برای تهیه 1171 تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی به بیان محورهای همکاری های مشترک دو دستگاه پرداخت

تشکر حسینی برای تهیه 1171 تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست با زینی وند رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور که در محل این مرکز برگزار گردید اظهار کرد: بیش از 3 هزار نفر از دانش آموزان با احتیاجهای ویژه به گوشی و تبلت دسترسی ندارند که مرکز امور بین الملل 1171 لپ تاب را از نهادهای بین المللی تهیه و در اختیار دانش آموزان استثنایی قرار داده است.

وی اضافه کرد: هنوز بیش از 1500 تبلت دیگر برای این دانش آموزان مورد احتیاج است که امید است مرکز امور بین الملل به وسیله ارتباط با نهادهای بین المللی بتواند بقیه احتیاجها را مرتفع سازد.

حسینی با بیان محورهای همکاری مشترک دو سازمان گفت: نظام تعلیم و تربیت در جهان رویکرد تفکیک دانش آموزان را به سمت رویکرد تلفیق سوق داده است. در آموزش و پرورش استثنایی نیز بسته تحولی مدرسه انطباقی با همین رویکرد و متکی بر سند تحول بنیادین طراحی شده است و در مناسب سازی مدارس عادی پذیرای دانش آموزان با احتیاجهای ویژه میتوان از یاری سازمان هایی نظیر یونیسف، یونسکو و آیسسکو بهره برد.

وی اضافه کرد: سال گذشته یونیسف 500 میلیون تومان برای مناسب سازی 15 مدرسه پذیرا در کشور اختصاص داد که امید است این همکاری در امسال نیز تداوم داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه در قالب نهضت مشارکتی توان افزایی 105 قلم وسیله آموزشی و توانبخشی به تعداد 72 هزار عدد باید برای دانش آموزان بااحتیاجهای ویژه با مبلغی در حدود 450 میلیارد تومان تهیه گردد اظهار کرد: 50 درصد هزینه تهیه این وسایل را بنیاد برکت تقبل نموده است. بقیه اعتبار مورد احتیاج این طرح به وسیله مشارکت نهادهای خیریه ای و ردیف مسئولیت اجتماعی دستگاه های اجرایی و نهادها تامین خواهد شد و نهادهای بین المللی فعال در زمینه آموزش میتوانند در این زمینه نیز به یاری آموزش و پرورش استثنایی بیایند.

معاون وزیر با بیان اینکه ساخت 210 مدرسه مورد احتیاج استثنایی در قالب طرح از خشت تا بهشت با همت خیرین در حال اجرا است اظهار کرد: هر ساله مجامع بین المللی اعتباراتی جهت ساخت مدارس برای دانش آموزان اتباع اختصاص می دهند که با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان با احتیاجهای ویژه اتباع، امید است اعتبار ساخت 2 مدرسه استثنایی جهت دانش آموزان اتباع از مجامع بین المللی گرفته گردد.

حسینی خواهان ارتباط آموزش و پرورش استثنایی با مراکز علمی بین المللی به وسیله مرکز امور بین الملل شد و گفت: در راستای اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی و استفاده از آخرین یافته های پژوهشی در حوزه دانش آموزان استثنایی میتوان با مراکز علمی معتبر جهان به وسیله مرکز امور بین الملل ارتباط برقرار کرد و به تبادل داده های علمی پرداخت.

شایان ذکر است در این نشست زینی وند رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور با تاکید بر اینکه دانش آموزان استثنایی باید به صورت ویژه دیده شوند اظهار کرد: در کوشش هستیم به جامانده تبلت مورد احتیاج دانش آموزان استثنایی را با یاری نهادهای بین المللی تامین کنیم و در احتیاج سنجی سال آینده ساخت دو مدرسه برای استثنایی نیز دیده خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین بعضی از تجهیزات نهضت توان افزایی از قبیل نوت تیکر و پرکینز را نیز به وسیله نهادهای بین المللی تهیه خواهیم کرد.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25454

به "تشکر حسینی برای تهیه 1171 تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکر حسینی برای تهیه 1171 تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید