صندلی ویژه حال حاضر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری مالی کشور با اهتمام و کوشش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا محقق شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در تشریح عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالجاری: صندلی ویژه حال حاضر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری مالی کشور با اهتمام و کوشش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا محقق شد.

صندلی ویژه حال حاضر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری مالی کشور با اهتمام و کوشش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا محقق شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر فرهاد دژپسند در یکصد و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با دستور کار آنالیز و ارائه پیشنهادات مستخرج از جلسات آسیب شناسی بعضی واگذاری ها برگزار گردید، با اشاره به شرایط کنونی بعضی واگذاری ها، پیشنهاد تشکیل کارگروهی حقوقی به منظور آنالیز حقوقی شرایط واگذاری ها را عنوان نمود.

وزیر اقتصاد با اشاره به ترکیب شورای مصاحبهی دولت و بخش خصوصی با حضور نمایندگان 3 قوه مجریه، مقننه و قضاییه اضافه نمود: در ادامه، جمع بندی کارگروه مذکور، می تواند تحت عنوان جمع بندی شورای مصاحبه به روسای سه قوه ارسال گردد.

دژپسند گفت: نتیجه جلسات مربوط به واگذاری ها، حتی می تواند به عنوان برآیند نظرات شورا درباره پفراینده های خاص، تحت عنوان نظر مشورتی به رییس قوه قضاییه منعکس گردد.

وی این نتایج را حاصل همدلی و هم افزایی بخش خصوصی و سه قوه کشور دانست و بیان داشت: استفاده از ظرفیت شورای مصاحبهی دولت و بخش خصوصی سبب می گردد خبر های مثبت ، جهت دار و دلنشینی به مردم داده گردد.

دژپسند در مورد پیشنهادات مطرح شده در جلسه در مورد اصلاح نحوه واگذاری شرکت های دولتی از جمله، واگذاری آنها با موضوع و شرط ارتقای بهره وری و توسعه شرکت ها توضیح داد: اعمال چنین اصلاحی در فرایند واگذاری ها احتیاج به تغییر قانون از جهت های خاص خود دارد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در 10 جلسه شورای مصاحبه در امسال، 17 مصوبه قابل پیگیری تصویب شده است؛ اضافه نمود: مصوبات مربوط به مشوق های مالیاتی، مصوبه ماده 20 قانون برطرف موانع فراوری، مصوبات مربوط به واگذاری ها، مصوبه حذف الزام مفاصا حساب مالیاتی و ... از جمله این مصوبات است که بعضی از آنها نتایج درخشانی داشته اند.

دکتر دژپسند در ادامه با اعلام اینکه تا یکشنبه شب (24 اسفند ماه) 33/4 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم و به احتمال زیاد این آمار تا سرانجام سال 1399 به 35 میلیارد دلار بالغ خواهد شد، گفت: این تقریبا همان رقمی است که ما در معاونت امور مالی وزارت اقتصاد در ابتدای سال برآورد نموده بودیم.

وی با اشاره به شرایط ویژه کشور و دنیا در دوران شیوع بیماری کرونا گفت: بنا بر آمار رسمی، خوشبختانه رشد مالی کشور با و بدون احتساب صادرات نفت در سه ماهه سوم امسال، همانند سه ماه دوم، مثبت شده است.

وزیر اقتصاد با اعلام خبر تحقق 100 درصدی درآمدهای مالیاتی سال 1399 تا 20 اسفند ماه گفت: این اتفاق در حالی رخ داد که حتی خیلی از منتقدان و صاحبنظران حداکثر تحقق 140 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی را پیش بینی می کردند.

وی توضیح داد: باید توجه داشت، تحقق صد در صدی درآمد مالیاتی در شرایط کرونایی و بدون در تنگنا قرار دادن فراوری کنندگان و مؤدیان خوش حساب مالیاتی اتفاق افتاده است.

این گزارش حاکی است، در بخش دیگری از یکصد و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اعضای شورا، با اهدای لوح یادبود، از زحمات و کوشش های محمد علی دهقان دهنوی معاون پیشین امور مالی وزارت اقتصاد به خاطر کوشش های وی در راستای یاری به بخش خصوصی و بویژه بهبود فضای کسب و کار تقدیر کردند.

این گزارش می افزاید: دهقان دهنوی معاون پیشین وزارت اقتصاد و رییس فعلی سازمان بورس و اوراق بهادار؛ نیز طی سخنان کوتاهی در این جلسه، با تشریح بعضی دست آورد های این معاونت در دوران تصدی خود، موفقیت های حاصله را مرهون کوشش بی وقفه همکارانش بویژه در مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب وکار و حمایت های بی نظیر وزیر اقتصاد و دیگر اعضای شورای مصاحبه دانست.

بنا بر این گزارش، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و دبیر شورای مصاحبهی دولت و بخش خصوصی در ادامه جلسه طی سخنانی، با قدردانی از اعضای شورای مصاحبه بویژه رییس این شورا ظهار داشت: علاقه مندی و باور کامل اعضا به ظرفیت های بخش خصوصی و در رأس آن، شورای مصاحبهی دولت و بخش خصوصی؛ همراه با اهتمام و کوششی وصف ناپذیر، منجر به ارتقای صندلی این شورا در نظام تصمیم گیری مالی کشور شد.

->

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30241

به "صندلی ویژه حال حاضر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری مالی کشور با اهتمام و کوشش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی ویژه حال حاضر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری مالی کشور با اهتمام و کوشش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید