خاوازی: بخش خصوصی برای خرید غیردولتی گندم طرح ارائه کند

به گزارش مجله سلو بلاگ، وزیر جهاد با بیان این که بخش خصوصی باید طرحی برای خرید غیر دولتی گندم ارائه دهد، گفت: در این طرح باید ابعاد مختلف خرید به صورت یک پکیج کامل تدوین گردد تا بتوانیم آن را به دولت ارائه کنیم.

خاوازی: بخش خصوصی برای خرید غیردولتی گندم طرح ارائه کند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه هم اندیشی گندم کاران و صنایع وابسته بر لزوم اعمال نظر بخش خصوصی در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها تأکید و اظهار کرد: باید کمیته یا کارگروه مشترکی در معاونت زراعت تشکیل گردد تا برای سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها از نظر و ایده فعالان بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: به جهت هم اندیشی مستمر، دعوت می کنم رئیس بنیاد ملی گندمکاران به نمایندگی از بخش خصوصی مرتبط با گندم، در شورای مدیران وزارت جهاد کشاورزی که مباحث کلان را برعهده دارند، شرکت نمایند تا بتوانیم از نظرات بنیاد بهره ببریم.

خاوازی با اشاره به وظیفه معین قیمت در هیأت دولت اظهار داشت: تمام قیمت گذاری ها توسط سازمان برنامه و بوجه معین می گردد و شورای اقتصاد در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی دارد بنابراین ما در جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت، از نظرات بخش خصوصی استفاده می کنیم.

وی با بیان این نکته که بخش خصوصی باید طرحی برای خرید غیر دولتی گندم ارائه دهد، مطرح نمود: در این طرح باید ابعاد مختلف خرید گندم دوروم، آرد و یارانه بخش آرد به صورت یک پکیج منسجم و کامل تدوین گردد تا بتوانیم آن را به هیأت دولت ارائه دهیم.

خاوازی اضافه کرد: مباحث مرتبط با گندم دورم از فراوری که حدود یک میلیون تن ظرفیت داریم تا اشتغال و صادرات باید به صورت کامل مطرح گردد تا بتوانیم یک تصویر درست و کامل از آن در هیأت دولت ارائه دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به آمادگی بخش تحقیقات و ترویج برای آموزش بهره برداران کشاورزی گفت: ترویج مسئله مهمی است که می تواند در افزایش فراوری و افزایش بهره وری نقش آفرینی کند.

او در رابطه با مسائل تأمین سوخت در بخش کشاورزی گفت: در بخش سوخت مسائلی در تأمین سوخت صیادان، گلخانه دارها، تراکتور و کمباین داریم که با تعامل بیشتر وزارت راه، نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت با وزارت جهاد کشاورزی رفع خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی، نهاده های کشاورزی را دغدغه اصلی وزارت جهاد کشاورزی دانسته و تاکید نمود: باید رسیدن کود و آفت کش به گندمکاران برای کشت پاییزه به صورت 100 درصد تضمین گردد.

وی در رابطه با مطالبات گندم کاران و کلزاکاران توضیح داد: در رابطه با مطالبات گندم و کلزا در هیئت دولت بحث کردیم و امیدوارم به سرعت به راه حل مناسبی برسیم.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 19206

به "خاوازی: بخش خصوصی برای خرید غیردولتی گندم طرح ارائه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاوازی: بخش خصوصی برای خرید غیردولتی گندم طرح ارائه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید