خبرنگاران بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری نیازمند همکاری وزارت نیرو است

به گزارش مجله سلو بلاگ، شاهرود - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: بیش از 700 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان شاهرود برای استفاده از سامانه های آبیاری تحت فشار خود نیازمند همکاری وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع آب است.

خبرنگاران بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری نیازمند همکاری وزارت نیرو است

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر حجی شامگاه پنجشنبه در جمع نخبگان استان سمنان که با حضور رییس قوه قضائیه در آمفی تئاتر شرکت البرز شرقی در شهرستان شاهرود برگزار گردید، ابراز داشت: از سال گذشته با بخشنامه وزارت نیرو پمپاژ متعدد از یک منبع آبی ممنوع شده است و به همین دلیل نمی توان از همه سامانه های آبیاری تحت فشار نصب شده در زمین های کشاروزی شهرستان شاهرود بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزی نقش عمده ای در معیشت مردم شاهرود دارد، گفت: در 40 سال گذشته هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی شاهرود به سامانه های نوین آبیاری مجهز شد که فقط 2 هزار هکتار از آن در 18 ماه گذشته اجرا شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود از سرمازدگی پیاپی محصولات کشاورزی شاهرود در پنج سال گذشته با عنوان زلزله خاموش یاد کرد و گفت: بخشی از تغییرات غیرمجاز کاربری زمین های کشاورزی در شهرستان نیز به تنگناهای معیشتی کشاورزان ناشی از سرمازدگی های متعدد باز می گردد.

حجی با بیان اینکه جهاد کشاورزی موظف است در صورت مشاهده تغییر کاربری غیرمجاز در دستگاه قضائی شکایت کند، اضافه کرد: با این حال احکام قضایی متنوعی برای این موضوع صادر می گردد و به همین دلیل پیشنهاد می گردد، نیمی از این موارد در کارگروهی که جهاد کشاورزی هم عضو آن باشد، آنالیز گردد و احکام جایگزینی که به نفع مردم و بهبود شرایط مالی منطقه باشد، صادر گردد.

وی یادآور شد: سرمازدگی پنج ساله سبب شد 9 هزار نفر از خانواده های بهره بردار شهرستان دچار تنگنای معیشتی شوند.

سرمای 21 فروردین ماه سال جاری سبب وارد شدن 2 هزار و 180 میلیارد ریال خسارت به اقتصاد کشاورزی شهرستان شاهرود شد از این میزان خسارت محصولات زراعی و باغی، 18 میلیارد ریال مربوط به محصولات زراعی و باقی مانده آن مربوط به محصولات باغی است.

سرمای اردیبهشت پارسال هم به 10 هزار هکتار از باغ های این شهرستان خسارت زده بود.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27892

به "خبرنگاران بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری نیازمند همکاری وزارت نیرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری نیازمند همکاری وزارت نیرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید