راهنمای سفر به سویا - اسپانیا Spain

به گزارش مجله سلو بلاگ، راهنمای سفر به سویا - اسپانیا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره راهنمای سفر به سویا - اسپانیا ، سخن خواهیم گفت.

راهنمای سفر به سویا - اسپانیا Spain

سبیا یا سویا یا سویل ، مرکز بخش خودمختار اندلس و استان سبیا در کشور اسپانیا است. این شهر را می توان پایتخت هنری، فرهنگی و اقتصادی جنوب اسپانیا نامید. شهری مملو از معماری، تاریخ و زندگی پر جنب و جوش که تعدادی از مشهورترین کلیساهای دنیا، خیابان های پیچ در پیچ و هنرمندان سبک موسیقی فلامنکو را درون خود جای داده است. اگر دنبال مراکز فرهنگی و تاریخی هستید، نباید فرصت بازدید از این شهر زیبا را از دست بدهید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

هنگامی که به سویا قدم می گذارید، احساسی متفاوت نسبت به مادرید و بارسلونا خواهید داشت. پارادوکس های بی نظیر، قیمت های ارزان تر و حال و هوایی نسبتا متفاوت از این شهر مقصدی جذاب برای جهانگرد ها ساخته است. سویا شهری است که می توان به راحتی در خیابان ها و محله هایش سرگردان شد و ساعت ها و حتی روزها از این کار لذت برد؛ به خصوص اگر به فرهنگ اصیل اسپانیایی علاقه مند باشید.

در ادامه این مطلب از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران با سفری چند روزه به شهر سویا با ما همراه باشید.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: 2:30+

زبان رسمی: اسپانیایی

واحد پول: یورو

پیش شماره کشور: 34+

پیش شماره سویا: 095

شماره اضطراری: 112

کد پستی: 41001-41081

شماره دفتر اطلاعات گردشگری: 232 471 955 34+

وب گاه رسمی: www.sevilla.org

فرودگاه: فرودگاه سویا (SVQ)

شرایط آب و هوایی

سویا به داشتن هوایی آفتابی در تمام طول سال مشهور است. این شهر در همه ماه های سال مقصدی عالی است. تابستان ها طبق انتظار گرم تر است و دمای هوا تا حدود 32 درجه سانتی گراد (90 درجه فارنهایت) بالا می رود. زمستان ها نیز درجه حرارت هوا به زیر نقطه انجماد می رسد. فصل های بارانی به طور معمول از ماه اکتبر آغاز می شود و تا دسامبر ادامه می یابد. بهار و پاییز می توان دمایی مطلوب و روزهای لذت بخشی را تجربه کرد. اگر تابستان به این شهر سفر کردید، به یاد داشته باشید که فروشگاه ها در طول بعد از ظهر، زمانی که دما افزایش می یابد، برای چند ساعت بسته است.

بهترین زمان برای رزرو هتل

قیمت انواع هتل در تمام طول سال، به جز زمان تعطیلات عظیم و جشنواره ها، مقدار کمی تغییر می نماید. اما اگر در طول یکی از جشواره های مشهور به این شهر سفر می کنید، بهتر است از قبل اقدام به اجاره اتاق کنید؛ چرا که هتل ها به سرعت پر می شود.

هزینه های معمول

هاستل (خوابگاه)

برای یک شب اقامت در اتاق اشتراکی باید 10 تا 20 یورو و اتاق خصوصی هم 30 تا 50 یورو بپردازید. دقت داشت باشید که در ماه های تابستان این قیمت ها روندی صعودی پیدا می نماید.

هزینه اقامت در هتل

با وجود رایج بودن زبان اسپانیایی، اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، می توانید به راحتی در هتل های این شهر توقف کنید. مرکز شهر سویا منطقه ای جهانگردی است، با این حال هتل ها حتی در این ناحیه هم قیمت های خوبی دارند. در هرصورت پیشنهاد می کنیم از قبل اتاق اجاره کنید تا به مشکل خاصی بر نخورید. اگر بخواهیم لیستی از میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به توضیح زیر خواهد بود:

1 ستاره: 12 تا 60 یورو

2 ستاره: 16 تا 107 یورو

3 ستاره: 29 تا 178 یورو

4 ستاره: 35 تا 278 یورو

5 ستاره: 91 تا 396 یورو

متوسط قیمت مواد غذایی

تاپاس یکی از خوراکی های خوشمزه و ارزان سویا است که در نقاط زیادی از شهر می توانید آن را تهیه کنید. این غذای اسپانیایی به راحتی به عنوان یک وعده غذایی خوب و ارزان شما را سیر خواهد نمود.

هزینه صبحانه مقرون به صرفه: به طور معمول کافه ها و غذاخوری های این شهر، منوی صبحانه متنوعی را ارایه می دهند که می توانید در هرکدام از آن ها توقف کنید. (3 تا 6 یورو)

هزینه ناهار مقرون به صرفه: می توانید برای ناهار روی انواع ساندویچ با مقدار زیادی گزینه گیاهی حساب باز کنید. (4 تا 9 یورو)

هزینه شام مقرون به صرفه: شام از آن وعده هایی است که می توانید کمی بیشتر هزینه کنید. فقط دقت کنید منوهای انگلیسی قیمت های بالاتری دارند. (8 تا 18 یورو)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 45.5 و 31.5 یورو تهیه کنید. به یاد داشته باشید که محاسبه قیمت ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است و شامل اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو است. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی در سویا

اگر بخواهید در سطح شهر تردد کنید یا به نواحی بیرونی سویا سفر کنید، در هر صورت سیستم حمل و نقل خوب و کارآمدی در اختیار شما خواهد بود. به طور کلی سویا شهری صاف است و به ندرت تپه ای در آن پیدا می کنید؛ بنابراین کرایه دوچرخه یکی از گزینه های خوب و سالمی است که می توانید انتخاب کنید. علاوه بر دوچرخه، اسکوتر و موتورسیکلت هم می تواند گزینه های خوبی باشد. اتوبوس ها اما ارزان ترین و راحت ترین وسیله نقلیه عمومی است که می توانید با استفاده از آن ها در سطح شهر جابجا شوید. اگر قرار است زیاد از آن ها بهره ببرید، بهتر است یک bónobus (نوعی بلیط 10 سفره) از کیوسک های مخصوص یا سیگار فروشی ها تهیه کنید. مترو و تراموا با اینکه خطوط فعال زیادی ندارد، اما برای نقاط تحت پوشش انتخابی سریع مقرون به صرفه است. تاکسی هم یکی دیگر از وسایل نقلیه سریع و البته گران است. اگر احتیاج به تاکسی داشتید، هنگام صدا زدن دنبال چراغ سبزی در سقف آن ها باشید؛ چرا که این نوع تاکسی ها رایگان است!

اتوبوس عمومی در سطح شهر1.30 یورو
اسکوتر در سطح شهر30 یورو
مترو در سطح شهر (1 منطقه)1.30 یورو
مترو در سطح شهر (3 منطقه)4.50 یورو
Bónobus (بلیط 10 سفره اتوبوس)6.40 یورو

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

به طور رایگان از کلیسای جامع سویا بازدید کنید

صبح روزهای یکشنبه تا ساعت 14:30 می توانید به طور رایگان از این کلیسای زیبا دیدن کنید.

مهمان مردم محلی شوید!

احتمالا با سایت کوچ سرفینگ آشنایی دارید. ارزان ترین اتاق ها در سویا خوابگاه های اشتراکی است که حدود 10 تا 20 یورو قیمت دارد و شاید برای بسیاری هزینه زیادی باشد. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه ای اجتناب کنید. مسئله ای نیست! سایت کوچ سرفینگ راهی عالی برای این کار پیش روی شما قرار می دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت نام کنید و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، می توانید دوست هایی از کشورها و فرهنگ های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

جاذبه های سویا

آلکازار (Alcazar)

آلکازار را می توان مانند کاخ الحمرا جواهری ارزشمند دانست. ریشه این نام را می توان در کلمه القصر عربی جستجو کرد. زمانی که پادشاه اسپانیا در سویا بود، درون این کاخ اقامت داشت. اگر این موضوع دلیل کافی برای بازدید از این مجموعه نیست، شاید تزئینات زیبای این شاهکار معماری اندلسی شما را به دیدنش ترغیب کند. باز هم کافی نبود؟ اگر بدانید در مجموعه مشهور تلویزیونی بازی تاج و تخت هم حضور داشته است شاید قانع شوید. بخش های مختلف و جذاب این کاخ شامل باغ ها، استخر، حوضچه ها و اتاق های ضیافت است که تماشای همه آن ها چند ساعت از وقت شما را خواهد گرفت.

قصر یا قلعه آلکازار در همه روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها باز است. در زمستان، آلکازار در تمام طول هفته از ساعت 9:30 صبح تا 5 عصر و همچنین روزهای یکشنبه و دیگر تعطیلات رسمی از ساعت 9:30 تا 13:30 باز است. همچنین در تابستان ها از ساعت 9:30 تا 7 عصر هر روز و در تعطیلات آخر هفته و رسمی از 9:30 تا 5 بعدازظهر باز است.

کلیسای جامع سبیا

این کلیسای جامع سومین کلیسای عظیم دنیا و عظیم ترین کلیسا با معماری گوتیک است، اما این مجموعه به خاطر میزبانی آنچه که گمان می رود باقی مانده های جسد کریستوف کلمب باشد نیز مشهور است. همچنین این مکان افتخار میراث یونسکو بودن را به دوش می کشد. تماشای صحن بسیار عظیم، معماری زیبا، فضای داخلی باشکوه به همراه شیشه کاری های منقوش مجلل، تجربه ای است که نباید از دست بدهید. قدمت این کلیسا به قرن پانزدهم میلادی باز می شود.

صبح روزهای یکشنبه، جمعیت زیاد اجازه ورود به کلیسا را ندارند.

برای ورود به کلیسا باید 8 یورو بپردازید.

گیرالدا تاور (Giralda Tower)

گیرالدا تاور بخشی از کلیسای جامع سبیا است که در سمت شمال شرقی آن واقع شده است. این برج بازمانده از مسجدی است که زمانی در اینجا قرار داشت و متعلق به تاریخ اسلامی شهر سویا بود. برج یاد شده 104 متر ارتفاع دارد و دومین سازه بلند این شهر است. طبق قانون شهر، کسی اجازه ساخت بنایی بلندتر از این برج را در مرکز تاریخی سویا ندارد، از این رو با بالا رفتن از برج می توانید نمایی پانوراما از سراسر شهر را تماشا کنید. بی شک تجربه یک باره این کار ارزشش را دارد.

هزینه بازدید از بالای برج با هزینه ورود به کلیسای جامع مشترک است.

باریو سانتا کروز

پیاده روی و میل کردن ناهار در یکی از جذاب ترین و محبوب ترین محله های سویا تجربه ای ناب است. محله باریو سانتا کروز پشت قلعه آلکازار واقع شده است. کوچه های پر پیچ و خم این محله شما را به سمت میدان های مخفی، خانه های اربابی، رستوران ها و کافه های دنج سویا راهنمایی می نمایند. شاید اغراق آمیز باشد، اما بعضی، از این منطقه به عنوان دیزنی لند اسپانیایی یاد می نمایند. جدای از فروشگاه ها سوغاتی و کافه های گران قیمت، نقاط ارزشمند زیادی در این ناحیه برای اکتشاف وجود دارد.

سعی کنید در صورت امکان حتما یک نقشه به همراه داشته باید، چرا که ممکن است به راحتی در این محله گم شوید.

از میل کردن غذا در بارهای این ناحیه با منوی ترجمه شده پرهیز کنید، چرا که قیمت های بالا و کیفیت نه چندان جالبی دارند.

محله تریانا (Triana)

تریانا محله مسکونی و مجللی در سویا است، با این وجود قبل از ساخت پل ها، این محله تحت اشغال کولی ها بود و مثل امروز آباد و خوب نبود. تریانا هنوز هم جذابیت و شخصیت خاص خودش را دارد. چایخانه ها، سفال فروشی ها و بارهای این ناحیه همواره شلوغ هستند، چرا که رنگ و بوی کولی ها را در خود دارند. به علاوه قدم زدن روی پل زیبای این منطقه از آن کارهایی است که فراموش نکنید. اگر دوست دارید با فرهنگ کولی های (جیپسی ها) اسپانیا از نزدیک آشنا شوید و اصیل ترین موسیقی های فلامنکو را بشنوید، بازدید از این محله را از دست ندهید.

پارک ماریا لوئیزا (Parque de Maria Luisa)

اگر دوست دارید کمی از فضای شهری فاصله بگیرید، پارک ماریا لوئیزا مکانی عالی برای این کار محسوب می شود. این پارک یا باغ گیاهشناسی بهشت گیاهان متنوع، مسیرهای پیاده روی، پرندگان، فواره ها، بناهای یادبود و درختان سایه گستر است. به راحتی مشغول قدم زدن شوید یا در یک نقطه بنشینید و هوای تازه متفاوت از محیط شهری را با ریه هایتان تنفس کنید تا برای تجربه مقصد بعدی آماده تر شوید. حتی می توانید با تهیه وسایل مورد احتیاج، یک پیک نیک به یادماندنی هم داشته باشید.

تا وقتی که در پارک هستید، بد نیست که از موزه هنرها و رسومات هم بازدید کنید. در اینجا می توانید تا حدودی با فرهنگ بومی منطقه آشنا شوید.

پلازا د اسپانا (Plaza de Espana)

پلازا د اسپانا یا میدان عمومی اسپانیا در سال 1929 برای برپایی نمایشگاه ایبرو آمریکایی تاسیس شد. قبل از هرچیز باید این اطمینان را به شما بدهیم که سفرتان به سویا بدون بازدید از این میدان باشکوه و تماشای کاشی و سرامیک های زیبایش تکمیل نخواهد شد. این میدان درون پارک ماریا لوئیزا واقع شده است و محل بعضی از دفاتر دولتی سویا مانند ساختمان شهرداری است. ظاهر نیم دایره ای میدان باعث هرچه زیباتر شدن آن شده است. همچنین کانال های آبی که از میدان می گذرد و یک فواره بسیار زیبا در وسط، جذابیت آن را دوچندان نموده اند. روزانه مردم بومی و گردشگران زیادی در این مکان جمع می شوند و از زیبایی های آن لذت می برند.

بهترین زمان برای بازدید از میدان، صبح زود یا چند دقیقه قبل از بسته شدن ساختمان ها است. پلازا در ساعت 10 شب بسته می شود. در این موقع می توانید به خوبی از گوشه و کنار میدان دیدن کنید و به تحسین آن بپردازید.

می توانید با پای پیاده یا حتی اجاره قایق و به وسیله کانال ها در این میدان سرگردان شوید.

کازا د لا مموریا (Casa de la Memoria)

فلامنکو سبک موسیقی پر جنب و جوش و ریتمیکی است که در سراسر دنیا و ایران هواداران زیادی دارد. مهد این نوع موسیقی کشور اسپانیا است. به همین دلیل تجربه شنیدن چنین موسیقی در کنار پایکوبی های سنتی مخصوص این نوع موزیک در خود اسپانیا لطفی دیگر دارد. کازا د لا مموریا بعضی از بهترین هنرمندان این سبک را به خود جذب نموده است. این تئاتر که در محله سانتا کروز واقع شده است، اتمسفری خاص را برای اطمینان از رضایت علاقمندان به وجود آورده است. اگر به این سبک از موسیقی علاقه دارید، نمایش های جذاب کازا د لا مموریا را از دست ندهید.

درهای این تئاتر حدود 30 دقیقه قبل از اجرا باز می شود.

نمایش های فلامنکو هر شب در دو سانس اجرا می شوند، با این وجود شب های آخر هفته به سانس سوم هم می رسند.

اگر دانشجو هستید می توانید برای تخفیف در هزینه بلیط درخواست کنید.

متروپل پارازول (Metropol Parasol)

متروپل پارازول یا سایبان متروپل، عظیم ترین سازه چوبی دنیا است که در سویا واقع شده است. ظاهر خاص و لانه زنبوری این سازه باعث شده است که امروزه به یکی از نمادهای شهر سویا تبدیل شود. زیبایی خاص و هنر به کار رفته در ساخت بنا به علاوه ورودی مقرون به صرفه و نوشیدنی رایگان بهانه ای برای بازدیدنکردن از آن باقی نمی گذارد. متروپل پارازول در میدان de la Encarnacion واقع شده است.

مجموعه باستان شناسی ایتالیکا (Archaeological Ensemble of Italica)

ایتالیکا در شهرک سانتی پونس (Santiponce) واقع در 9 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر سویا واقع شده است. این مجموعه در قرن دوم میلادی تاسیس و یکی از اولین سکونت گاه های رومی ها در اسپانیا محسوب می شد که محل تولد امپراطوران تراژان و هادرین است. امروزه اما می توانید از خرابه های به خوبی حفاظت شده آن در طول چند ساعت بازدید کنید تا به شکوه گذشته آن پی ببرید. آمفی تئاتر، جاده اصلی رومی ها، خانه ها باستانی و موزائیک های زیبا میراث باقیمانده از این شکوه از دست رفته است.

اگر به پیاده روی علاقه ندارید، بهتر است بیخیال بازدید از این مجموعه شوید.

سایه های زیادی در این ناحیه وجود ندارد، بنابراین بهتر است کلاه و عینک آفتابی به همراه داشته باشید.

خرید در خیابان Calle Sierpes

اغلب فروشگاه های سویا در خیابان های اطراف Calle Sierpes قرار دارند. در این خیابان می توانید برندهای مشهوری همچون زارا و ماسیمودوتی را پیدا کنید. فروشگاه های لوکس و متنوع در ترکیب با تعداد زیادی کافه تریا و رستوران از Calle Sierpes مکان دلفریبی ساخته اند که احتمالا همه شما به خصوص خانم های جوان شیفته آن خواهند شد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15779

به "راهنمای سفر به سویا - اسپانیا Spain" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به سویا - اسپانیا Spain" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سویا - اسپانیا Spain"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید