رشد 15 درصدی بستری کرونایی ها در تهران طی 24 ساعت گذشته، آخرین شرایط دماوند و فیروزکوه

به گزارش مجله سلو بلاگ، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران از رشد 15 درصدی بستری کرونایی ها در تهران طی 24 ساعت گذشته اطلاع داد و گفت: تجمعات خانوادگی، مهمانی های جمعی، حضور در منازل افراد پرخطر و... به شدت می تواند به عنوان عامل زمینه ای در شکل گیری شبه خوشه های جدید عمل نموده و میزان مرگ و میر ما را در روزهای آینده تحت تاثیر قرار دهد.

رشد 15 درصدی بستری کرونایی ها در تهران طی 24 ساعت گذشته، آخرین شرایط دماوند و فیروزکوه

به گزارش خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی درباره آخرین شرایط کرونا در تهران، گفت: تعداد موارد بستری بیماری در تهران طی 24 ساعت گذشته رو به افزایش بوده است. در حال حاضر تعداد موارد جدید بستری در استان تهران به عدد 404 رسیده است که این عدد نسبت به 24 ساعت گذشته 15 درصد رشد را نشان می دهد. یعنی ما در تعداد موارد بستری جدید در تهران، نه تنها با کاهش آمار بستری جدید روبرو نبودیم، بلکه 15 درصد رشد را هم داشتیم. از این تعداد حدود 80 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی اضافه نمود: در مجموع در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی که در تهران بستری هستند، به عدد 2224 مورد افزایش یافته است که مجموعه بیماران بستری در تهران نسبت به روز گذشته 3.6 درصد افزایش را نشان می دهد. از این تعداد حدود 732 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. تعداد مواردی که به بخش های بهداشتی و درمانی ما مراجعه نموده اند، حدود 3200 نفر است و در این تعداد 404 نفر بستری شدند که این نشان می دهد که تعداد بستری مان نسبت به مراجعه سرپایی مان به طور قابل توجهی در تهران افزایش یافته است که به این مفهوم است که در بخش سرپایی علاوه بر افزایش کمی تعداد مراجعین مان، با تغییر الگوی مراجعه که منجر به بستری بیشتر می گردد، روبرو شده ایم که نکته بسیار مهمی است.

زالی ادامه داد: همانطور که پیش از این اعلام کردیم، بخش زیادی از مراجعین فعلی ما کسانی هستند که به دلیل دوره نهفتگی بیماری، در هفته آخر اسفند ماه در جریانات پر ازدحام درون شهری حضور داشتند. بنابراین پیش بینی می گردد که این سیر حداقل تا نهم و دهم فروردین ماه به همین صورت ادامه یابد و بعید می دانم تا نیمه اول و حتی دوم فروردین کاهش جدی آماری را ببینیم.

وی درباره آخرین شرایط شهرهای دماوند و فیروزکوه، گفت: بیشتر شهرهای تهران هنوز افزایش بیمار و تغییر رنگ نداشتند، به جز دماوند و فیروزکوه که به دلیل اینکه حجم قابل توجهی از میزان ابتلا و بستری و موارد PCR مثبت شان رو به افزایش بوده است، تغییر شاخص و رنگ داشتند. در حال حاضر شرایط این دو شهر به طور نسبی در حال کنترل است. به دلیل تغییر رنگی که رخ داده فردا به صورت میدانی از امکانات بهداشتی و درمانی این دو شهر بازدید و شرایط را ارزیابی می کنیم.

زالی گفت: در 24 ساعت گذشته حداقل 27 نفر از شهروندان تهرانی را از دست داده ایم. روزهایی که انتظار می رفت با شادکامی طی شوند، شاهد حادثه تلخ و فوت عزیزان بودیم. طبیعتا رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در تهران بسیار مهم است. تجمعات خانوادگی، مهمانی های جمعی، حضور در منازل افراد پرخطر و... به شدت به عنوان عامل زمینه ای می تواند در شکل گیری شبه خوشه های جدید عمل نموده و می تواند خدایی ننموده میزان مرگ و میر ما را در روزهای آینده تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین علاوه بر رعایت دقیق تر شیوه نامه های بهداشتی، باید از بعضی رفتارهای پرخطر در سطوح فردی و اجتماعی پرهیز نموده و از رفتن به سفرهای غیرضروری پرهیز کنیم تا شاهد تقلیل آمار باشیم.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30299

به "رشد 15 درصدی بستری کرونایی ها در تهران طی 24 ساعت گذشته، آخرین شرایط دماوند و فیروزکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 15 درصدی بستری کرونایی ها در تهران طی 24 ساعت گذشته، آخرین شرایط دماوند و فیروزکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید