ساخت پهپاد نانو برای ارتش بریتانیا

به گزارش مجله سلو بلاگ، بریتانیا در ادامه کوشش هایش برای داشتن یک ارتش فناورانه این بار سراغ پهپادهای بسیار کوچک و نانو رفته تا در میادین جنگ یک گام از دشمن جلوتر باشد.

ساخت پهپاد نانو برای ارتش بریتانیا

در این راستا کمپانی سازنده پهپاد UAVTEK با همکاری سیستم های BAE تا به امروز 30 نمونه اولیه پهپادهای نانو(nano-UAV) را برای ارتش بریتانیا طراحی نموده و در این راستا کوشش داشته تا حدامکان وزن آنها را کمتر و سرعتشان را افزایش دهد و خاتمه به یک نمونه جالب با نامBug دست یافته است. لازم به ذکر است در حال حاضر پهپادهای کوچک زیادی در بازار دیده می گردد اما این پهپاد نانو برای اهدافی خاص طراحی شده و به اندازه کافی هوشمند است تا همه مأموریت های محوله را به خوبی انجام دهد و به سرعت به محل اولیه بازگردد. موضوع مهم دیگر این است که این پهپاد نانو که دارای 4 ملخ است، می تواند در شرایط بد آب و هوایی نیز به راحتی پرواز کند. این پهپاد نانو وزنی به اندازه یک تلفن هوشمند یعنی حدود 196 گرم دارد و می تواند تا 40 دقیقه و در مساحت 2 کیلومتر با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

در ساخت این پهپاد همچنین تعدادی دوربین با رزولوشن بالا و مجهز به اینفرارد نصب شده. همچنینBug مجهز به آنتن است و می تواند اطلاعات را تا شعاع 2 کیلومتری توسط دوربین ها ثبت و به مرکز فرماندهی ارسال کند. همچنین این پهپاد می تواند اطلاعات را برای چندین وسیله دیجیتال به طور همزمان بفرستد که یک قابلیت بسیار مهم است. گام بعدی این کمپانی سازنده پهپاد هم ارتقای Bug با افزودن تعدادی سنسور و یکپارچه کردن آن با سایر ماشین آلات جنگی خواهد بود. Bug حتی در بدترین شرایط آب و هوایی نیز می تواند پرواز نموده و به سربازان یاری کند تا از اطلاعات مربوط به پشت تپه ها در میادین جنگ مطلع شوند. این روبات خودران و هوشمند می تواند دائم اطلاعات سربازان را از شرایط میدان جنگ به روز و آپدیت کند تا فرماندهان در شرایط اضطراری بهترین تصمیم را بگیرند.

گفته می گردد، این پهپاد می تواند در زمین، دریا یا آسمان به نیروهای نظامی یاری کند.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27389

به "ساخت پهپاد نانو برای ارتش بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت پهپاد نانو برای ارتش بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید