صادرات از مهمترین عوامل تحقق جهش فراوری است

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران (پانا) - جلسه کارگروه برطرف موانع جهش فراوری صبح امروز(سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار گردید.

صادرات از مهمترین عوامل تحقق جهش فراوری است

اسحاق جهانگیری در این جلسه از توسعه صادرات به عنوان موتور محرک بخش فراوری یاد کرد و گفت: توسعه صادرات از مهمترین عوامل تحقق جهش فراوری است چراکه وقتی بازار صادراتی برای یک محصول وجود داشته باشد، انگیزه سرمایه گذاری و فراوری برای آن محصول ایجاد می گردد.

معان اول رئیس جمهوری اضافه نمود: در حال حاضر بعضی محصولات فراوریی کشور از بازار محدودی برای عرضه برخوردار هستند که اگر بسترهای لازم برای صادرات این محصولات و اتصال به بازارهای بزرگتر فراهم گردد، شاهد رقابت و به تبع آن افزایش فراوری، بهبود قیمت و ارتقای کیفیت این دست محصولات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات می تواند جهشی مثبت در فراوری رشته های صنعتی و کشاورزی ایجاد کند، گفت: البته ضروری است با تدوین قوانین و مقررات روشن و شفاف در حوزه صادرات، این اطمینان در صادرنمایندگان ایجاد گردد که با تصمیمات لحظه ای و اعمال محدودیت های ناگهانی، خللی در برنامه ریزی های فراوریی و صادراتی آنها ایجاد نمی گردد.

جهانگیری با تاکید بر لزوم حمایت از صادرنمایندگان از سوی بانک مرکزی و دیگر دستگاههای مرتبط، اعلام کرد: بانک مرکزی باید برنامه ای دقیق برای حمایت از صادرنمایندگان بازارهای هدف داشته باشد تا امکان رقابت صادرنمایندگان ایرانی با صادرنمایندگان سایر کشورها در جذب بازارهای هدف فراهم گردد.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه رویکرد جدی دولت حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی است، اضافه نمود: باید سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیقی برای صادرات محصولات کشاورزی توسط دستگاههای ذیربط تدوین تا ضمن تامین بازار داخلی، سازوکار مشخصی برای نحوه فراوری و صادرات محصولات کشاورزی فراهم گردد.

وی خواهان شناسایی و برطرف مسائل و تنگناهای اصلی صادرات محصولات کشاورزی شد و گفت: باید برنامه ای جدی و دقیق برای حمایت از صادرات محصولات کشاورزی و نیز تکمیل زیرساخت های صادرات این محصولات داشته باشیم به گونه ای که آثار مثبت آن در کوتاه مدت قابل مشاهده باشد.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، امور مالی و دارایی و نمایندگان عضو کارگروه از مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز حضور داشتند، بعضی احکام و پیشنهادات وزارت جهاد کشاورزی برای جهش فراوری مورد بحث و گفتگو نهاده شد و مقرر شد دستگاههای ذیربط دستورالعمل و برنامه ای دقیق برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، نحوه حمایت بانک مرکزی از صادرنمایندگان و راهکارهای تحقق جهش فراوری در بخش کشاورزی تدوین و در جلسات آینده کارگروه مطرح نمایند.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25720

به "صادرات از مهمترین عوامل تحقق جهش فراوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات از مهمترین عوامل تحقق جهش فراوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید