قوانین سخت گیرانه بخش تولید کنار گذاشته شود، لزوم کاهش هزینه فعالیت های تولیدی

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان بر کناررفتن قوانین سخت گیرانه بخش تولید تأکید کرد و گفت: یکی از گام های مهم در تحقق جهش تولید، کاهش هزینه های فعالیت های تولیدی است.

قوانین سخت گیرانه بخش تولید کنار گذاشته شود، لزوم کاهش هزینه فعالیت های تولیدی

حجت محبوبی پور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران، درباره بایدها و نبایدهای تحقق فرمایش رهبری در واقعیت بخشی شعار جهش تولید اظهار کرد: سال جاری را رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به شرایط مالی کشور با نام جهش تولید نامگذاری کردند و این شعاری مناسب در جهت رشد و شکوفایی است و باید آن را به بهترین نحو تحقق بخشیم.

وی اضافه کرد: در این راستا دستاوردهای علمی و پژوهشی و رشد فناوری نقش مهمی در جهش تولید دارد و باید از چنین ظرفیت هایی به نفع تولید و اشتغال حمایت کرد. ایجاد پیوند میان علم و صنعت، بخش زیادی از نیازهای داخلی کشور را تأمین می کند و دستاوردهای مالی فراوانی به همراه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان ادامه داد: نخبگان علمی و صنعتی باید در تعامل با یکدیگر، مسائل فعلی را رفع کنند و با علم و فناوری در راستای تولید قدم بردارند تا بتوانیم صنایع مهم و کاربردی را احیا کرده و آن را توسعه دهیم.

محبوبی پور گفت: هرچند در شرایط تحریم ظالمانه قرار داریم و با انبوهی از مسائل و دغدغه ها روبرو هستیم؛ اما با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نیروهای نخبه و توانمند و متخصص می توان بخش زیادی از مسائل مالی را از میان برد.

نقش مهم شرکت های دانش بنیان در جهش تولید

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به توصیه رهبری به مسئولان و فعالان جوان در عرصه علم و فناوری و کار آزمایشگاهی در راستای جهش تولید، ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد متبوع خود را در این زمینه چگونه ارزیابی می کنید؟ مطرح نمود: یکی از ظرفیت های بالنده در کشور، شرکت های دانش بنیان هستند که می توانند براساس نیازهای داخلی، نقش مهمی در جهش تولید ایفا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان گفت: یکی از گام های مهم در تحقق جهش تولید، کاهش هزینه های فعالیت های تولیدی است که در این باره یافته های علمی و پژوهشی در صنعت، موجب کاهش این هزینه ها می شود.

محبوبی پور تأکید کرد: کشور به شتاب علمی و پژوهشی نیاز دارد تا با پیشرفت های چشمگیر در این عرصه، بتوانیم در جهش تولید حرفی برای گفتن داشته باشیم. کشور ما دارای ظرفیت عظیمی از جوانان نخبه، توانمند و تواناست و این ظرفیت مهم را نباید دست کم گرفت؛ بلکه باید استعداد و توان علمی و فنی جوانان را باور کرد و با استفاده از این ظرفیت ها در جریان تولید به بهره وری خوبی دست یافت.

حمایت مالی از طرح های علمی و پژوهشی و رفع موانع تولید

وی گفت: حمایت مالی از طرح های علمی و پژوهشی و رفع موانع تولید و کناررفتن قوانین سخت گیرانه تولید و تعامل میان بخش های حاکمیتی و بخش خصوصی و نهادها و مراکز علمی می تواند جهش تولید را امکان پذیر کند و ما را به رشد، تعالی و پیشرفت و توسعه برساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان اظهار کرد: این دانشگاه دارای ظرفیت هایی ممتاز برای تحقق اهداف سال جهش تولید است. با توجه به اینکه این واحد دانشگاهی به عنوان یکی از قطب های رشته معدن در شمال غرب کشور بوده و در منطقه ای واقع شده است که دارای غنی ترین معادن از جمله مس و طلا در کشور است؛ بنابراین این واحد دانشگاهی می تواند در راستای شعار سال به انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی با مجتمع مس سونگون و سایر معادن موجود در راستای بهره وری بالا اقدام کند و از ظرفیت های علمی و پژوهشی خود در راستای تحقق اهداف سال جهش تولید و کسب درآمد در سایه متخصصان علمی دست یابد.

محبوبی پور شرح داد: این واحد دانشگاهی ظرفیت های لازم را برای راه اندازی شرکت دانش بنیان با حمایت های مسئولان امر دارد.

اجرای طرح راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی در سال جدید

وی درباره اقدامات واحد ورزقان برای تحقق شعار سال گذشته (رونق تولید) بیان نمود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان در سال گذشته به تدوین طرح راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی در زمینی به متراژ 15 هکتار با توجه به ظرفیت های کشاورزی شهرستان ورزقان و ضرورت موضوع اقدام کرد و امید آن را دارد که در سال جاری این طرح را اجرایی کند.

4103/

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15748

به "قوانین سخت گیرانه بخش تولید کنار گذاشته شود، لزوم کاهش هزینه فعالیت های تولیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین سخت گیرانه بخش تولید کنار گذاشته شود، لزوم کاهش هزینه فعالیت های تولیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید