مخالفت پنس با اقدام برای برکناری ترامپ

به گزارش مجله سلو بلاگ، رسانه های آمریکایی گزارش کردند، در حالی که دموکرات های ارشد این کشور از مایک پنس معاون ترامپ خواسته اند با به کار گیری متمم 25 قانون اساسی این رئیس جمهور آمریکا را برکنار کند، پنس، اما با این درخواست مخالفت نموده است.

مخالفت پنس با اقدام برای برکناری ترامپ

به گزارش ایسنا، پایگاه بیزینس اینسایدر به نقل از دو دستیار مایک پنس گزارش کرد که او گفته به هیچ وجه در این کار مشارکت نمی کند در حالی که تعداد فزاینده ای از قانونگذاران و مقام های سراسر آمریکا خواهان برکنار دونالد ترامپ از ریاست جمهوری هستند.

گزارش شده که دستیاران او نگران هستند اتخاذ این اقدام بی سابقه کشور را در مارپیچ نزولی آشوب و اختلاف حزبی بیشتر فرو ببرد و بلندپروازی های سیاسی معاون رئیس جمهور برای آینده را به خطر بیندازد.

این خبر در پی درخواست فزاینده برای کنار گذاشتن ترامپ از ریاست جمهوری چه به وسیله به کار گیری متمم 25 قانون اساسی آمریکا و چه به وسیله استیضاح در کنگره مطرح شده است.

خودداری مایک پنس از به کارگیری این متمم می تواند کنگره را وادار به آغاز کردن فرآیند استیضاح ترامپ کند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رهبر اقلیت دمومکرات سنا صراحتا خواهان اقدام مایک پنس در این زمینه و در غیر این صورت برنامه ریزی برای آغاز دومین استیضاح رئیس جمهور آمریکا در کنگره شده اند. تا کنون هیچ رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا دو بار استیضاح نشده است.

نانسی پلوسی روز پنجشنبه گفت: اگر معاون رئیس جمهور ما و کابینه دولت اقدامی نکنند، کنگره آمادگی اجرای استیضاح را دارد.

سناتورچاک شومر به عنوان دموکرات ارشد سنا نیز گفت، در صورتی که پنس از اقدام کردن سر باز زند، کنگره باید مجددا برای استیضاح رئیس جمهور تشکیل جلسه بدهد.

گزارش شده که دموکرات های کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا آغاز به پخش بند های استیضاح در روز پنجشنبه نموده اند و این نخستین گام جدی به سمت کوشش برای کنار گذاشتن ترامپ از ریاست جمهوری دو هفته مانده به آغاز ریاست جمهوری جو بایدن به حساب می آید.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: فرارو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27418

به "مخالفت پنس با اقدام برای برکناری ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت پنس با اقدام برای برکناری ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید