هر آنچه درباره بلیط هواپیما باید بدانید!

به گزارش مجله سلو بلاگ، چه اندازه درباره بلیط هواپیما اطلاعات دارید؟ اصلا داشتن اطلاعاتی درباره بلیط های هواپیما چقدر لازم است؟ بگذارید دو حالت را برایتان توضیح دهیم. شما می خواهید به یک مسافرت ایده ال بروید و مقصدتان آنقدر دور است که باید 24 ساعت رانندگی کنید به نظرتان تهیه یک بلیط هواپیما در یک جای دنج بهتر نیست تا همان طور که استراحت می کنید و کتاب مورد علاقه تان را می خوانید از پنجره کوچک هواپیما مناظر زیبای بیرون رانیز تماشا کنید یا تصور کنید اتفاق ناگواری افتاده است و شما هر چه سریع تر باید خود را به مکانی دوری برسانید.

هر آنچه درباره بلیط هواپیما باید بدانید!

با خواندن این دو مثال در می یابید که داشتن اطلاعتی درباره بلیط هواپیما بسیار مهم و حیاتی است. ما دو نوع بلیط هواپیما داریم یکی بلیط سیستمی و دیگر چارتی. با ما همراه شوید تا علاوه بر این که با این دو نوع بلیط آشنایتان می کنیم؛ بسیاری از نکته های دیگر را نیز به شما آموزش دهیم.

گاهی اوقات دوست دارید به سفر بروید، اما به دلایلی مسافرتی صورت نمی گیرد. لازم به ذکر است مشکل بیشتر افراد برای رفتن به سفر دلایلی از جمله مشکل اقتصادی است. در کشور عزیزمان ایران شما حتی با کمترین هزینه هم می توانید به سفرهای داخلی بروید. برای رفتن به سفر بخش اعظم هزینه مربوط به خرید بلیط هواپیما و هزینه هتل یا محل اقامت است. تنها راه کاهش اینگونه هزینه های مربوط است. با برنامه ریزی و تحقیق می توانید سفر لذت بخشی را برای خود رقم بزنید.

خرید بلیط هواپیما داخلی

شاید به جرات می توان گفت که خرید بلیط هواپیما داخلی از همواره آسان تر شده است. برای خرید بلیط پروازهای داخلی براحتی می توانید پرداخت خود را با استفاده از کارت های شتاب انجام دهید. تنها با رفتن به سامانه آنلاین فروش بلیط و با دسترسی به پرواز چارتر داخلی و پرواز سیستمی داخلی برای شهرهایی نظیر تهران، کیش و … خرید بلیط چارتر داخلی و خرید بلیط سیستمی داخلی خود را با ارزانترین قیمت انجام دهید.

سفری با خیال راحت با بلیط هواپیما سیستمی

شما تا به حال بلیط سیستمی تهیه نموده اید؟ چه اطلاعاتی درباره بلیط سیستمی می دانید؟ اغلب پروازهای مهم کشور پرواز های سیستمی هستند که برنامه و ساعت معینی دارند. شرکت های هواپیمایی بلیط های سیستمی را برای زمان های طولانی مدت برنامه ریزی می نمایند پس اگر شما قصد سفر به ترکیه را دارید و برای تهیه بلیط دچار استرس شده اید می توانید یک بلیط سیستمی تهیه کنید فقط حواستان باسد تاریخ و ساعت پرواز خود را به خاطر داشته باشد. شاید با خود بگوید این بلیط را از کجا تهیه کنیم؟ با دو روش می توانید بلیط سیستمی را تهیه کنید روش اول به وسیله آژانس های هواپیمایی و روش دوم به وسیله خطوط هواپیمایی است. خوب حالا که بلیط سیستمی خود را تهیه نموده اید بد نیست نکته های زیر را نیز بدانید.

برنامه پروازهای سیستمی با توجه به شرایط بازار و برخی از عوامل پیش بینی نشده مانند آب و هوای طوفانی می تواند دچار تغییراتی بگردد. که خود شرکت هواپیمایی جریمه این تغییر در برنامه را پرداخت می نماید اگر شمابه طور ناگهانی قصد کنسل کردن بلیط خود را دارید می توانید این کار را انجام دهید ولی باید جریمه خود را پرداخت کنید حالا پرداخت جریمه به چه صورت است؟

هزینه جریمه را زمانی که از پرواز انصراف داده اید معین میکند یعنی هرچه به زمان پرواز نزدیک تر باشید متحمل پرداخت جریمه بیشتری هستید پس به شما توصیه می کنیم تا از سفر خود مطمئن نشده اید اقدام به خرید بلیط نکنید. حتما این سوال به ذهنتان آمده است اگر از پرواز جا بمانیم چه اتفاقی برای پول بلیط می افتد؟ اگر به پرواز نرسید در این حالت بین چهل تا پنجاه درصد از مبلغ بلیط را به شما پس می دهند و این مبلغ را بر اساس کلاس پرواز محاسبه می نمایند البته این نکته مهم را نیز بدانید که کانترهای پرواز همواره نیم ساعت قبل پرواز بسته می گردد و کسانی که در این نیم ساعت آخر به پرواز می رسند مانند جامانده ها با آنها رفتار می گردد. آماده اید سری هم به بلیط های چارتر بزنیم.

همه چیز درباره بلیط هواپیما چارتر

تا حالا کلمه چارتر نماینده به گوشتان رسیده است؟ می دانید به چه کسی چارتر نماینده می گویند چاتر نماینده ها به کسانی گفته می گردد که همه یا تعداد بسیار زیادی از بلیط ها را یکجا می خرند و بر عکس بلیط سیستمی که قیمت ثابتی دارند چارتر نماینده ها بلیط های خود را با قیمت متغییر به ما می فروشند. حالا چگونه این کار را می نمایند؟ آنها برای اینکه تمام بلیط ها هواپیما چارتی به فروش برسد وجایگاه خالی نداشته باشند بلیط ها را با قیمت مناسب تر می فروشند و هر چه به زمان پرواز نزدیک باشید می توانید بلیط ها را با قیمت های ارزان تری بخرید.

شاید برای خرید این نوع بلیط بسیار مشتاق شده باشد ولی اول بگذارید ما برایتان چند نکته را توضیح دهیم اولین نکته این است که بلیط های چارتی برای همه سنین یک قیمت است درصورتی که بلیط های سیستمی برای نوزادان و بچه ها با درصدی کاهش به فروش می رسند. نکته بعد امکان کنسل کردن بلیط های چارتر سخت است زیرا تعداد کمی از آنها امکان کنسل شدن دارند و جریمی گزافی نیز باید پرداخت کنید نکته آخر این است که در ایامی که مسافرت زیاد است بلیط های چارتر با قیمت بلیط سیستمی به فروش می رسند و شاید گرانتر به نظرتان چرا؟ احتمالا پاسخ صحیح داده اید.

چارتر نماینده ها به این دلیل بلیط خود را ارزان می فروشند چون می خواهند جایگاه خالی نداشته باشند پس اگر جایگاه های هواپیما به سرعت پر شوند بلیط هایشان را گرانتر می فروشند. تا حالا باید با خواندن مطلب بتوانید تفاوت و شباهت های بلیط های هواپیمایی سیستمی و چارتی را درک نموده باشید. در ادامه نکته هایی را درباره بلیط هواپیمای خارجی خواهیم گفت.

در تهیه بلیط پروازهای خارجی به چه نکاتی باید توچه کرد؟

شرکت های هواپیمایی بلیط هایشان را شش تا هشت هفته قبل از پرواز ارزان تر در اختیار خریداران قرار می دهند پس دقت کنید در سفر های خارجی اگر زودتر از شصت روز بلیط خود را خریداری کنید باید بلیط را گرانتر بخرید. مقدار باری که در سفرهای خارجی می توانید با خود حمل کنید بین 20 تا 50 کیلوگرم برای هر چمدان متفاوت است و بر اساس نوع هواپیما، شرکت هواپیما، جهت پروازی و نوع بلیط متفاوت است. علاوه بر این وزن باری که با خود به داخل هواپیما می برید نیز باید مقدار معین باشد. استرداد بلیط های هواپیما خارجی با توجه به پرواز، نوع جایگاه و فروشنده های بلیط هواپیما متفاوت است.

تا حالا اصطلاح بلیط ارزان را شنیده اید؟ بگذارید ما شما را هدایت کنیم.

چگونه بلیط هواپیمایی ارزان تهیه کنیم؟

آیا شما هم از جمله کسانی هستید که برای سفرکاری، تفریحی، درمانی یا سفر دانشجویی به دنبال صرفه جویی در هزینه بلیط هستید؟ آیا در ایام شلوغ به دنبال پروازهای زیر قیمت هستید؟ اصلا می دانید بلیط ارزان چه حکایتی دارد؟

یکی از اصطلاحاتی که برای بلیط های هواپیمایی ارزان به کار برده می گردد بلیط لحظه آخری است شاید شما هم شنیده باشید بلیط لحظه آخری نوعی بلیط هواپیمایی چارتر است که زمان پروازش نزدیک است .

اما شما می توانید بلیط های سیستمی ارزان نیز تهیه کنید مثلا قبل و بعد از تاریخ مورد نظرتان بلیط های ارزانتری وجود دارد می توانید آن را رزرو کنید به شرط اینکه تاریخ سفرتان آنقدر برایتان مهم نباشد . علاوه بر این دو مورد با رعایت نکات زیر می توانید بلیط های ارزان تهیه کنید:

  • برخی روزهای هفته بلیط ارزان تر است سعی کنید در این روزها بلیط خود را تهیه کنید.
  • فقط با یکبار چک کردن قیمت، بلیط خود را خریداری نکید چندین بار قیمت ها را نگاه کنید.
  • برخی از مواقع بلیط ها گرانتر هستند مثلا ایام تعطیل یا زمان های تغییر فصول، حواستان به این نکته باشد.
  • در مسافرت های گروهی از تور های مسافرتی بهره ببرید اگر مایل به استفاده از تورهای مسافرتی نیستید بلیط هایتان را در پروازهای خارجی به صورت جداگانه ته؛ زیرا به صرفه تر است پروازهای خارجی برای خرید های گروهی بلیط تخیف های خاصی در نظر نمی گیرند.

امیدواریم از اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده شد نهایت استفاده را برده باشید و با بلیط هایی ارزان سفر های خوبی داشته باشید.

2+

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: دلتابان
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21698

به "هر آنچه درباره بلیط هواپیما باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه درباره بلیط هواپیما باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید