وحشت شاهدخت سعودی از ابتلا به کرونا در زندان

به گزارش مجله سلو بلاگ، در حالی که یک سال از حبس شاهدخت سعودی بدون طرح اتهام می گذرد، نگرانی خانواده وی نسبت به شرایط جسمانی اش در سایه شیوع کرونا بیشتر شده است.

وحشت شاهدخت سعودی از ابتلا به کرونا در زندان

به نقل از القدس العربی، بسمه بنت سعود، شاهدخت سعودی که در زمینه تجارت فعالیت می کرد و با خاندان حاکم نسبت دارد، ماه میلادی اخیر در پیغامی نوشت: من بسمه بنت سعود هستم و از عمویم ملک سلمان و همچنین پسر عمویم محمد بن سلمان در خواست می کنم که من را آزاد نمایند. همانطور که پیش از این گفتم من اکنون به همراه دخترم سهود الشریف در زندان حائر هستم و این در حالی است که وضعیتم هر روز وخیم تر می گردد و ممکن است که منجر به مرگم گردد. پس از درخواست اولم برای آزادن شدن از زندان، آزاد نشدم و درخواستم آنالیز نشد و حتی مداوای مناسب صورت نگرفت.

بسمه در ادامه خطاب به پادشاه و ولیعهد عربستان نوشته بود: خواهش می کنم که من را آزاد کنید تا در کنار خانواده ام در ماه مبارک رمضان بهبود یابم؛ زیرا بیش از یک سال است که آنها را ندیده ام.

شاهدخت بسمه، یک هفته قبل از انتشار این پیغام نیز درخواست دیگری را برای ملک سلمان بن عبدالعزیز و ولیعهدش فرستاد و خواستار آزادی اش شد، اما این درخواست مورد توجه مقامات عربستان قرار نگرفت.

طبق اعلام خانواده این شاهزاده سعودی، وی از مسائل جسمانی از جمله مشکل ریه و قلب رنج می برد و احتمال مبتلا شدنش به کرونا بالاست.

پس از چند ساعت از انتشار این پیغام ها، این توئیت ها حذف شد. دو منبع نزدیک به خانواده این شاهدخت می گویند که صفحه او در توییتر در مدتی کوتاه توسط شخصی در داخل عربستان هک شد.

یکی از منابع عنوان داشت: از زمان انتشار توییت ها، هیچ تماس یا اظهاراتی از سوی این شاهدخت یا سهود (دختر او) مطرح نشده است. هیچ تماس تلفنی، هیچ چیزی انجام نشده است.

نگرانی خانواده بعد از احتمال شیوع کرونا در داخل زندان الحایر بیشتر شد. پیش از انتشار این توییت ها، این اجازه وجود داشت که به صورت هفتگی، یک تماس تلفنی با این شاهدخت و دخترش انجام گردد. سهود به خانواده اش خبر داده بود که مسئولان زندان گفته اند که مواردی از ابتلا به کرونا در زندان ثبت شده است.

طبق گفته این دو منبع، یک کارمند در زندان به صورت جداگانه به خانواده این شاهدخت گفته است که چندین مورد ابتلا به این ویروس در زندان الحایر ثبت شده است.

مسئولان سعودی به درخواست برای اظهار نظر درخصوص این مساله پاسخ نداده اند.

عربستان تا به الان بیش از 25 هزار مورد ابتلا به کرونا را ثبت نموده است.

مسئولان سعودی دلایل بازداشت این شاهدخت را اعلام ننموده اند.

تنش در داخل خاندان حاکم طبق گفته کارشناسان، مساله شاهدخت بسمه، نشانه دیگری از وجود تنش ها در داخل خاندان سعودی و نیز موج سرکوب های ادامه داشته از چند سال قبل است.

بسمه، کوچکترین فرزند سعود بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان است. او برای انجام سفر به سوئیس با یک هواپیمای شخصی در مارس گذشته آماده می شد که تعدادی مرد به محل سکونت او در جده آمدند.

طبق گفته این دو منبع، آن افراد به بسمه اعلام کردند که آمده اند تا او را برای حضور در نشستی شخصی با پادشاه سعودی ببرند. سهود نیز تصمیم گرفت تا مادرش را همراهی کند. اما مستقیماً به زندان انتقال داده شدند.

خانواده این شاهدخت در گزارشی مکتوب به سازمان ملل اعلام کردند که علت بازداشت این شاهدخت به احتمال زیاد مربوط به کارنامه او به عنوان یک منتقد علنی از نقض ها در کشور ما است. وی همچنین سوالاتی را درخصوص ثروت ملک سعود که دولت آن را بلوکه نموده است، مطرح نموده بود.

خانواده او از این نگران هستند که بازداشت او بدون طرح هیچ اتهامی ممکن است که با هدف رهایی از دست این شاهدخت باشد.

در این سند فرستاده شده توسط خانواده شاهدخت بسمه تاکید شده است که او همپیمانی برای محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان بود که محمد بن سلمان در سال 2017، جای او را گرفت.

سکوت کامل

شاهدخت بسمه از مسائل جسمانی همچون نرمی استخوان و مسائلی در دستگاه گوارش رنج می برد.

این دو منبع می گویند که شاهدخت بسمه از نظارت پزشکی در زندان محروم شده است.

بازداشت وی در زندان الحایر در اقدامی بی سابقه در عربستان صورت می گیرد، چراکه شاهزادگان یا در خانه هایشان یا در ویلاهای مجلل یا در هتل ها محبوس می گردد.

خانواده این شاهدخت بار دیگر خواستار آزادی وی در ماه رمضان شدند. اما درخواست علنی بسمه به وسیله توییت ها ممکن است نشانگر این باشد که مسائل وی بیشتر شده است.

مسئولان سعودی حساسیت بسیاری نسبت به انتقادهای علنی دارند.

یکی از این دو منبع می گوید که هیچ پاسخی به پیغام شاهدخت بسمه مطرح نشده است. سکوت مطلقی وجود دارد.،ایسنا

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16766

به "وحشت شاهدخت سعودی از ابتلا به کرونا در زندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحشت شاهدخت سعودی از ابتلا به کرونا در زندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید