وزارت خارجه ایران: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، وزارت امور خارجه ایران ضمن تقبیح تبعیض نژادی مرگ آور در آمریکا و با بیان اینکه صدای معترضان باید شنیده گردد، گفت: سرکوب آمریکایی های رنج دیده و محدودیت رسانه ها باید سریعا متوقف گردد.

وزارت خارجه ایران: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (آدینه) در توئیتر درباره اعتراضات کنونی در آمریکا خاطرنشان کرد: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده و سرکوب آمریکایی های رنج دیده و محدودیت رسانه ها باید سریعا متوقف گردد.

در این توئیت آمده است: جمهوری اسلامی ایران از قتل تاسف بار سیاه پوستان ابراز تاسف نموده، تبعیض نژادی مرگ آور در آمریکا را تقبیح می نماید و از مقامات آمریکایی می خواهد که عدالت را در مورد اینگونه قتل ها اجرا نمایند.

وزارت خارجه ایران همچنین در این توئیت تاکید نموده است: صدای معترضان باید شنیده گردد. بدین منظور، سرکوب آمریکایی های رنج دیده و محدودیت رسانه ها باید سریعا متوقف گردد.

به گزارش فارس، دوشنبه گذشته یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

پس از آن، مردم میناپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی ها برای سه روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند و مرکز پلیس میناپولیس را به آتش کشیدند.

با تشدید اعتراضات، مقامات ایالت مینه سوتا، 500 نفر از نیرو های گارد ملی را در شهر میناپولیس مستقر کردند و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در پیامی در توئیتر از حضور نیرو های گارد ملی این کشور در شهر میناپولیس اطلاع داد. وی گفت که این نیرو ها کاملا آماده هستند.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17752

به "وزارت خارجه ایران: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه ایران: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید