پردیس دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری خراسان مکانی برای زایش شرکت های جدید است

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پردیس دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری مکانی برای قرار دریافت شرکت ها، افراد و زایش شرکت های جدید خواهد شد. جوانان می توانند با ورود به این پردیس ایده خود را تقویت و تیم خود را به یک شرکت تبدیل نمایند تا پس از کسب مهارت لازم از پارک جدا شده و به صورت مستقل به فعالیت های خود بپردازد.

پردیس دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری خراسان مکانی برای زایش شرکت های جدید است

سورنا ستاری عصر امروز، 14 بهمن ماه، در مراسم رونمایی و افتتاح از 9 پروژه پارک علم و فناوری خراسان که در ساختمان مرکزی پارک برگزار گردید، اظهار کرد: در راستای ایجاد زیرساخت ها و برنامه های پارک یاری هایی را به این مجموعه ارائه می کنیم. البته مهم تر از همه این حمایت ها، ایجاد فرهنگ است.

وی اضافه کرد: شهرداری مشهد برای ایجاد زیست نوآوری مشهد حتی یک ریال از دولت دریافت ننموده که نشان دهنده گسترش این فرهنگ است. به پارک علم و فناوری خراسان در راستای انجام هماهنگی های معنوی لازم با دانشگاه، استانداری و نهادهای مربوطه و حل کردن مسائل اداری آن ها یاری می کنیم. هر دانشگاه و موسسه ای که ساختمان قدیمی دارد، اگر برای توسعه فناوری و نوآوری شهر در اختیار قرار دهد، تحت نظارت پارک مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: پارک علم و فناوری استان بسیار پیروز بوده است. در حوزه آب شاهد چنین مجموعه ای نبوده ایم. استان خراسان رضوی در زمینه فناوری های نرم ظرفیت قابل توجهی دارد که کمی مورد غفلت واقع شده است. ستاد نرم باید در این بخش سرمایه گذاری کند؛ همچنین فناوری های نرم در استان نیز باید فعالیت بیشتری انجام دهد.

ستاری در مورد پردیس دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری خراسان، گفت: این پردیس مکانی برای قرار دریافت شرکت ها و افراد و زایش شرکت های جدید خواهد شد. یک جوان می تواند با ورود به این پردیس ایده خود را تقویت و تیم خود را به یک شرکت تبدیل کند تا پس از کسب مهارت لازم از کارخانه جدا شده و به صورت مستقل به فعالیت های خود بپردازد. کلیه فرایندهای حوزه تجاری سازی را پیگیری و حمایت خواهیم کرد.

حضور 41 شرکت تازه وارد به بورس

وی اعلام کرد: در امسال در بحث فروش شرکت ها 40 درصد رشد داریم که آمار دقیق آن تیر ماه هر سال به دست می آید. خراسان رضوی یک اکوسیستم تشکیل داده است که به عنوان یک زیست بوم از داخل در حال رشد است. ما به عنوان دولت نباید وارد این سیستم شویم بلکه باید از آن حمایت و آن را از آسیب های احتمالی حفظ کنیم. در امسال عددهای قابل توجهی در حوزه وام و سرمایه گذاری حتی برای شرکت های خصوصی در نظر گرفته ایم. یکی از مسائلی که برای ما دارای اهمیت است، ورود شرکت ها به بورس است. در حال حاضر 41 شرکت تازه وارد در بورس داریم که امیدوارم توسعه یابند.

محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، در ادامه این مراسم، در مورد افتتاح توربین بادی 250 کیلووات اظهار کرد: در حوزه توربین بادی از کیلووات آغاز نموده ایم که امیدواریم به مگاوات ختم گردد. مدعی انجام تمام مراحل این محصول به شکل بومی هستیم. امیدواریم با حمایت های آینده دولت در حوزه توربین های بادی به سمت تامین انرژی برای کشور خود و همسایه برویم.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28456

به "پردیس دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری خراسان مکانی برای زایش شرکت های جدید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردیس دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری خراسان مکانی برای زایش شرکت های جدید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید