پیشنهاد رئیس جمهور تونس برای برگزاری گفتگوی اسلامی-غربی

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس جمهور تونس در سفر خود به دوحه اعلام کرد با قطر برای تقویت گفتگو میان مسلمانان و غرب تلاش خواهد کرد تا از واکنش های خصمانه علیه مسلمانان در پی حملاتی که طرف های افراطی بر عهده گرفتند، جلوگیری کند.

پیشنهاد رئیس جمهور تونس برای برگزاری گفتگوی اسلامی-غربی

قیس سعید، رئیس جمهور تونس در مصاحبه با خبرگزاری رسمی قطر (قنا) اظهار کرد: پیشنهاد مشترکی از سوی تونس و قطر برای برگزاری یک کنفرانس و یا مصاحبهی اسلامی-غربی با هدف افزایش آگاهی و پشت سر گذاشتن موانعی که در پی برخی عملیات های تروریستی طرف های افراطی شکل گرفتند، مطرح شد.

به نظر می رسد این طرح پیشنهادی دستکم تا حدی در پاسخ به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد شده که گفته بود، اسلام پس از سلسله حملات تکفیری در فرانسه دچار بحران شده است.

خبرگزاری قنا به نقل از قیس سعید گفت: هدف دیگر از مصاحبهی اسلامی-غربی تفکیک مسلمانان با افراطی هایی است که ادعای مسلمان بودن دارند و در این مصاحبه بحث بر لزوم جدا کردن اسلام و اهداف واقعی آن از تروریسمی متمرکز است که اصلا هیچ گونه ارتباطی با اسلام ندارد.

جزئیات دیگری درباره همایش پیشنهادی ارائه نشد.

طبق گزارش وزارت خارجه قطر، رئیس جمهور تونس در راس هیات بزرگی از این کشور در دوحه حضور دارد، در این سفر که سه روز ادامه خواهد داشت، دو طرف مساله لیبی را نیز مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

این وزارتخانه جزئیات بیشتری از مذاکرات دو طرف درباره لیبی ارائه نکرد.

همزمان با این سفر، طی هفته جاری مذاکراتی درباره لیبی در تونس با نظارت سازمان ملل انجام شد که روز یکشنبه بدون رسیدن به توافقی درباره تشکیل یک دولت یکپارچه به خاتمه رسید.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز به مناسبت سفر قیس سعید به دوحه با انتشار توییتی بر حمایت کشورش از مردم تونس در راستای رسیدن به ثبات، توسعه و توافق تاکید کرد.

امیر قطر در این توییت ضمن خوش آمدگویی به رئیس جمهور تونس بر استحکام روابط برادرانه دو کشور تاکید کرد و نوشت: مذاکراتی درباره گسترش و تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف انجام دادیم و درباره مسایل مهم و حیاتی که به امنیت و منافع ملت هایمان مرتبط است، مصاحبه کردیم.

رئیس جمهور تونس در سفر خود به دوحه علاوه بر امیر قطر، با خالد بن خلیفه بن عبد العزیز آل ثانی، نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

امیر قطر نیز فوریه گذشته سفری به تونس داشته و در آنجا با قیس سعید درباره تقویت روابط دوجانبه قطر-تونس مصاحبه کرده بود.

کارشناسان مسایل تونس امیدوارند این سفر تاثیر مثبتی بر اقتصاد و پروژه ها توسعه ای و نیز بازار کار تونس داشته باشد. ، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25166

به "پیشنهاد رئیس جمهور تونس برای برگزاری گفتگوی اسلامی-غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد رئیس جمهور تونس برای برگزاری گفتگوی اسلامی-غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید