کاخ سفید:ایران موضوع همکاری متقابل با روسیه است، جو بایدن با تبریک نوروز: روزهای بهتری در پیش است

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کتابش نوشته برجام از جبهه های مختلف تحت فشار است

کاخ سفید:ایران موضوع همکاری متقابل با روسیه است، جو بایدن با تبریک نوروز: روزهای بهتری در پیش است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کتابش گفته امروز برجام از جبهه های مختلف تحت فشارهای بزرگ قرار گرفته است.

او در کتاب سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوران کووید-19 نوشته است: امروز برجام از جبهه های متعدد تحت فشار است. من اطمینان دارم اقدام برای حفظ آن دست کم به دو دلیل نه فقط ضروری بلکه اضطراری است: نخست اینکه، 12 طول کشید تا جامعه بین المللی و ایران اختلافاتشان را کنار گذاشته و به این توافق برسند. اگر برجام از دست برود، هیچ جایگزین جامع یا موثر دیگری در انتظار نخواهد بود.

بورل در این کتاب استدلال نموده برجام فقط یک موفقیت نمادین نیست. او نوشته است: برجام صرفاً یک موفقیت نمادین نیست. این توافق وعده هایش را محقق کرد و کارساز بود. آژانس بین المللی انرژی اتمی به دلیل دسترسی های بی سابقه به دست آمده از آن در 15 گزارش نظارتی متوالی از ژانویه 2016 تا ژوئن 2019 تأیید کرد که ایران به تعهداتش در توافق پایبند بوده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه یادآوری نموده جمهوری اسلامی ایران علی رغم خروج آمریکا از برجام به مدت 14 ماه به طور کامل این توافق را اجرا کرد.

آمریکا اردیبهشت ماه سال 1397 با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته ای را اجرا کرد و به کشورهای اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت داد.

یک سال بعد که دولت های اروپایی نتوانستند به وعده هایشان عمل نمایند تهران گفت طبق مفاد مندرج در توافق هسته ای طی چند گام تعهداتش در توافق هسته ای را کاهش خواهد داد.

ایران از آن موقع اعلام نموده الزامی برای رعایت محدودیت های مندرج در برجام در زمینه غنی سازی، میزان ذخائر اورانیوم و تحقیق بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته ندارد. تهران علاوه بر این کار بر روی یک خط مونتاژ جهت ساخت اورانیوم فلزی را هم از سر گرفته است.

ایران اخیراً گفت از روز پنج اسفندماه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می نماید. این اقدام در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ایران است که شریکان ایران در برجام را به لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای 26 و 36 برجام ملزم می نماید.

بورل در این کتاب یادآوری نموده که ایران بعد از خروج آمریکا از برجام این توافق را به طور کامل اجرایی نموده است. او می نویسد: با آنکه احیای تحریم های آمریکا آشکارا آثار منفی روی اقتصاد و مردم ایران داشت، تهران 14 ماه دیگر به توافق پایبند بود. اما اکنون، ایران یک بار دیگر در حال انباشت سطوح نگران نماینده ای از اورانیوم غنی شده و دستیابی به دانش جدید هسته ای است. برجام رو به فرسوده شده است و هراس های پیشین بار دیگر در حال رخ نمایی هستند.

جوزپ بورل در بخش دیگری از این کتاب گفته در کسوت هماهنگ نماینده برجام تمامی اقدامات لازم را برای حفظ برجام انجام خواهد داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته است: من در کسوت هماهنگ نماینده برجام همکاری با همه طرف های باقی مانده در این توافق و کل جامعه بین المللی را ادامه خواهم داد. ما تمامی اقدامات ممکن را برای حفظ آنچه پنج سال پیش به دست آوردیم و برای تضمین اجرایی شدن توافق ادامه خواهیم داد.

آمریکا با تداوم تحریم، نوروز را تبریک گفت

وزیر خارجه آمریکا در حالیکه همچنان از تحریم به عنوان ابزاری برای منافع سلطه طلبانه استفاده می نماید، نوروز را تبریک گفت.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در پیغامی تصویری اظهار کرد: به نیابت از وزارت خارجه آمریکا، بهترین آرزوها را برای شادباش نوروز به همه کسانی که در سراسر دنیا این مراسم را جشن می گیرند، از مردم ایران و خاورمیانه تا اروپا، قفقاز، آسیای مرکزی و جنوبی و آمریکا ابراز می کنم.

وی ادامه داد: نوروز زمانی است برای جمع شدن در کنار خانواده و دوستان، لذت بردن از غذاها و خوراکی هایی که شیرینی زندگی و بازتابی از سالی گذشته را نشان می دهد در حالیکه چشم به راه برکات آینده است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ناتوانی در بودن با کسانی که دوستشان داریم تنها یکی از چالش های بسیاری است که در نتیجه همه گیری کرونا با آن مواجهیم.

بلینکن اظهار کرد: امید است روح تولد دوباره و تجدید حیات نوروز، ما را به روزهای بهتر رهنمون سازد. نوروز پیروز!

آرزو برای تعامل سازنده با ایران

رابرت اقتصادی نماینده آمریکا در امور ایران هم در پیغام جداگانه نوشت: برای همه کسانی که نوروز را جشن می گیرند، آرزوی سلامتی، امیدواری و آسایش دارم.

وی افزود: امید است سال جدید، ایران و آمریکا را در راستا تعامل سازنده مبتنی بر منافع متقابل رهنمون سازد.

نماینده آمریکا در امور ایران ادامه داد: با امید به اینکه پیوند مردم آمریکا و ایران را مستحکم سازیم. عید شما مبارک!

کاخ سفید:ایران موضوع همکاری متقابل با روسیه است

سخنگوی کاخ سفید در حالی که از اظهارات ضد پوتین رئیس جمهوری آمریکا ابراز تاسف نکرد، از نقاط همکاری با روسیه سخن گفت که یکی از آنها برنامه هسته ای ایران بود.

جن ساکی در نشست خبری روزانه خود این مطلب را عنوان نمود و افزود: بایدن و پوتین مطمئناً دیدگاه های متفاوتی در خصوص کشورهای متبوع خود و چگونگی تعامل در دنیا دارند.

وی ادامه داد: اما جایی برای موافقت درباره همکاری متقابل وجود دارد که باید به راه خود ادامه دهیم. همانطور که در بخشی از نظرات رئیس جمهور پوتین ذکر شد، به دنبال راه های کار مشترک باشید.

سخنگوی کاخ سفید افزود: زمینه های علایق متقابل وجود دارد؛ پیمان استارت جدید که برای پنج سال تمدید کردیم. بدیهی است روسیه عضو گروه 1+5 است که در حال آنالیز چگونگی منع دستیابی ایران به سلاح اتمی هستیم.

ساکی اظهار کرد: بنابراین ما اطمینان داریم که می توانیم به دنبال راه هایی برای منافع ملی متقابل باشیم. اما رئیس جمهور قصد ندارد وقتی نگرانی دارد به طور گفتار یا عمل عقب نشینی کند.

وی گفت: سفیر ما در مسکو حضور دارد و او با روس ها تعامل دارد. دیپلماسی برای همه روابطمان حتی با دشمنان نخستین گام است.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا بایدن از آنچه که درباره پوتین گفته، پیشیمان است، اظهار کرد:خیر، او یک پاسخ صریح به یک سوال صریح داد.

ساکی در پاسخ به این سوال که چرا محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به عنوان قاتل نمی نامید، گفت: نمی خواهم امروز در این سالن، اسامی قاتل ها را اضافه کنم.

جو بایدن با تبریک نوروز: روزهای بهتری در پیش است

رئیس جمهور آمریکا در پیغامی عید نوروز را تبریک گفت.

به گزارش کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پیغامی فرا رسیدن عید نوروز را شادباش گفت و تاکید نمود که آینده ای بهتر در راه است.

بایدن در این پیغام تاکید نمود: بهار نماد جاودان زندگی نو و زایش دوباره است و دل های مردم از آمریکا تا ایران، آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه، و اروپا آکنده از نور و امید می گردد. این همان پیغام و شادی نوروز است که ما با انداختن یک سفره هفت سین در کاخ سفید، آن را گرامی می داریم.

وی گفت: این پیغام، سال جاری شاید بیش از هر زمان دیگر، به شدت مورد احتیاج است. پس از آن همه رنج و خسران، [این پیغام] برای ما یادآور آن است که روزهای بهتری در پیش است و همه ما باید برای دستیابی به آینده ای مشترک و برخوردار از صلح، رفاه، و درک بیشتر با هم کار کنیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: در حالی که ما همچنان به پیشرفت هایمان در برابر کووید-19 ادامه می دهیم، من امیدوارم که به زودی جشن های مجازی ما به همان احساس شادی و در جمع بودن در زمان هایی که با خانواده و دوستان مان گرد هم می آییم، بازگردد.

آنتونی بلینکن نوروز را تبریک گفت

وزیر خارجه آمریکا در یک پیغام ویدیویی فرا رسیدن نوروز را تبریک گفت.

آنتونی بلینکنوزیر امور خارجه آمریکا در این پیغام ویدیویی گفت : به نمایندگی از وزارت امور خارجه ایالت متحده می خواهم فرا رسیدن نوروز را به تمام کسانی که در سراسر دنیا این مناسبت را جشن می گیرند از مردم ایران و خاورمیانه گرفته تا اروپا، قفقاز و آسیای میانه، جنوبی و قاره آمریکا،تبریک بگویم .

نوروز اولین روز بهار را رقم می زند و زمان گردهمایی با خانواده ، دوستان و لذت بردن از غذاها و خوراکی ها که نمایانگر شیرینی زندگی و تامل درباره سال گذشته و مشتاقانه منتظر موهبت های آینده بودن ،است.

عدم توانایی در کنار عزیزان بودن، تنها یکی از چالش های بسیاری است که همه ما در نتیجه هم گیری دنیایکرونا با آن روبرو شدیم، باشد که حال و هوای تولد دوباره و تجدید نوروز ما را به سوی روزهای بهتر راهنمایی کند.

آمریکا 10 تبعه ایرانی را به دور زدن تحریم ها متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا 10 تبعه ایرانی را به دور زدن تحریم ها متهم و گفت که در صورت مجرم شناخته شدن به 20 سال حبس محکوم خواهند شد.

به گزارش العربیه، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای گفت که 10 تبعه ایرانی را به دور زدن تحریم ها به وسیله مخفی کردن 300 میلیون دلار طی انجام معاملاتی در طول 20 سال متهم نموده است.

در این بیانیه ادعا شده است که هر یک از این متهمان اقدام به خرید نفتکش برای ایران به قیمت 25 میلیون دلار نموده اند.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا همچنین ادعا شده است که این 10 تبعه ایرانی از 70 شرکت وهمی که مقر آن ها در کالیفرنیا،کانادا و هنگ کنگ است، استفاده نموده اند.

وزارت دادگستری آمریکا گفته است که این متهمان تاتکنون خارج از آمریکا هستند و اگر مجرم شناخته شوند به 20 سال حبس محکوم خواهند شد.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 29595

به "کاخ سفید:ایران موضوع همکاری متقابل با روسیه است، جو بایدن با تبریک نوروز: روزهای بهتری در پیش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید:ایران موضوع همکاری متقابل با روسیه است، جو بایدن با تبریک نوروز: روزهای بهتری در پیش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید