اختلاف بیش از 70 درصدی قیمت میوه در میادین با سطح شهر

به گزارش مجله سلو بلاگ، شکاف قیمت میوه و محصولات فرنگی در میادین و سطح شهر در برخی اقلام به 70 تا 100 درصد رسیده است.

اختلاف بیش از 70 درصدی قیمت میوه در میادین با سطح شهر

به گزارش همشهری، مقایسه قیمت میوه و سبزی در میادین و سطح شهر نشان می دهد اختلاف قیمت برخی اقلام میوه و سبزی در میادین و سطح شهر از 30 درصد معمول فراتر رفته و به ویژه در برخی اقلام میوه به نزدیکی 100 درصد رسیده است.

گرچه قیمت انواع میوه در میوه فروشی های منطقه ها مختلف تهران اختلاف گاه فاحشی با هم دارد، ولی مقایسه میانگین قیمت های اخذ شده از منطقه ها مختلف تهران با قیمت های درج شده در آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران نشان می دهد قیمت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار از میانگین قیمت سطح شهر بسیار پایین تر است. با این حال، قیمت میوه و سبزی در میادین طی یک ماه و نیم گذشته از پاییز، در مواردی افزایشی بوده است.

در میان محصولات فرنگی و سبزی، فلفل دلمه سبز با افزایش 5300 تومانی قیمت نسبت به اول پاییز بیشترین رشد قیمت را داشته و هر کیلوگرم از آن به 13500 تومان رسیده است. فلفل دلمه رنگی هم طی این مدت 2 هزار تومان گران تر شده و این نوع فلفل هم در حال حاضر 13500 تومان قیمت خورده است. دیگر محصولی که از ابتدای پاییز و حتی تابستان رو به افزایش گذاشت، گوجه فرنگی بود.

با این حال، اکنون قیمت گوجه فرنگی بوته ای در میادین 9700 تومان است که نصف قیمت آن در بیشتر منطقه ها تهران است. در میان میوه ها نیز انگور سفید در فاصله یک ماه و نیم ابتدایی پاییز 9 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

مقایسه فرایند یک ساله تغییر قیمت ها نیز حاکی از آن است که قیمت محصولات پرمصرف میادین میوه و تره بار تهران در نیمه پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 29 درصد گران شده و در برخی اقلام این رقم بالاتر بوده است.

گزارش مقایسه ای سازمان میادین میوه و تره بار نشان می دهد؛ پیاز با 14 درصد و خیار و گوجه فرنگی با 14.5 درصد در بین محصولات فرنگی، کمترین افزایش قیمت را در نیمه پاییز 1400 در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته داشته اند و بیشترین رشد قیمت هم برای هویج به ثبت رسید که قیمت آن بیش از 2 برابر شد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 39352

به "اختلاف بیش از 70 درصدی قیمت میوه در میادین با سطح شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف بیش از 70 درصدی قیمت میوه در میادین با سطح شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید